Șeful Agenției pentru Protecția Mediului: E plin de mașini GPL în parcările subterane, deși accesul lor e interzis. Nu sunt controale

Șeful Agenției pentru Protecția Mediului: E plin de mașini GPL în parcările subterane, deși accesul lor e interzis. Nu sunt controale
Foto simbol: Pixabay

Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, Laurențiu Alexandru Păștinaru, le cere administratorilor de parcări să ia „măsuri pentru respectarea interzicerii accesului mașinilor GPL în subteran, pentru a preveni accidentele”, se arată într-un comunicat transmis luni de instituție.

„E plin de mașini GPL în parcările subterane”, reclamă șeful ANPM

Președintele ANPM susține că „e plin de mașini GPL în parcările subterane, deși accesul lor e interzis”, și a reclamat că „nu sunt controale”.

„Este interzisă folosirea parcărilor subterane de vehiculele cu instalație GPL, dar deținătorii acestor spații merg pe încredere și consideră că doar prinzând această interdicție în Regulamentele de parcare, nu au nici o răspundere în cazul unui accident nefericit. E plin de mașini GPL în parcările subterane, desi accesul lor e interzis. Nu sunt controale. Sigur, poate unora li se va părea o muncă, o cheltuială sau o responsabilitate în plus, dar consider că ar fi un gest de normalitate să le amintească mai mult utilizatorilor parcării de această interdicție, prin anunțuri cât mai vizibile și chiar prin verificări aleatorii. Fac un apel către administratorii parcărilor: luați măsuri pentru respectarea interzicerii acesului mașinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente!”, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru.

ANPM sugerează că apelul lansat de președintele agenției îi vizează pe toți administratorii de parcări subterane, fie ei agenți economici, instituții publice sau asociații de proprietari.

În opinia lui Păștinaru, șoferii nu caută regulamentul de parcare al unui mall înainte de a merge la cumpărături, iar mulți proprietari de mașini cu GPL nu sunt conștienți de ce ar însemna o explozie în subteran.

„În cazul mașinilor echipate cu astfel de instalații, unul din cele mai importante pericole este degajarea accidentală de gaz din sistemul mașinii. Dacă în aer liber gazul s-ar dispersa mult mai ușor datorită curenților, în parcările subterane lucrurile nu stau la fel. Gazul petrolier lichefiat este mai greu decât aerul și, prin urmare, rămâne ca un nor invizibil și inflamabil, în garaj, în cazul unei scurgeri în sistemul de combustibil, spre deosebire de metan, de exemplu, care este mai ușor decât aerul, iar dacă iese din rezervor se ridică și este evacuat prin sistemul de ventilație. Nu are nimeni nimic cu mașinile GPL, sunt bune pentru mediu, dar trebuie să ne obișnuim ca atunci când regula interzice intrarea mașinilor care funcționează cu gaz, să respectăm acest lucru”, a adăugat președintele ANPM.

El a subliniat că mașinile GPL sunt o soluție salvatoare pentru reducerea poluării și cheltuielilor pentru combustibil.

În acest context, ANPM susține că mai multe studii realizate la nivel european au arătat că gazul petrolier lichefiat poluează mai puțin decât benzina și motorina, având un proces de ardere mult mai curat decât al altor carburanți din combustibili fosili.

„De asemenea, GPL nu conține substanțe periculoase precum benzen, sulf sau plumb și are o ardere completă, fiind considerat cea mai bună variantă de alimentare, cu 15% mai puțin poluantă decât benzina”, mai notează ANPM.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
23:56 - Un accident grav de circulație a avut loc joi seară în Cluj. Cinci tineri, printre care o adolescentă de 15 ani, au fost transportați la spital
23:53 - Ursula von der Leyen a anunțat un ajutor de 10 miliarde de euro pentru ţările afectate de inundaţii
23:37 - Rareș Bogdan, despre amendamentul care-l ajută pe Iohannis să candideze la parlamentare: Nu lăsăm pe nimeni în urmă. Ne respectăm președinții de partid și de țară. Privim spre viitor
23:27 - Țara din Europa care va limita folosirea limbii ruse. Nu va mai putea fi folosită la locurile de muncă sau pe bancomate
23:14 - Cum a scăpat Mario Iorgulescu de pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare. Motivare: Nu a intenționat să omoare pe cineva / Opinia separată a unui judecător: Tânărul era beat, drogat, conducea cu viteză excesivă, a trecut pe roșu
23:00 - Cât costă o vacanță de șapte zile, la un hotel all inclusive în prima vacanță a elevilor. Unele destinații deja nu mai au locuri
22:39 - Bogdan Paraschiv (Partida Romilor): Am auzit încă de acum 6 – 7 luni că e posibil ca Iohannis să candideze la parlamentare (VIDEO)
22:33 - Momente de groază la bordul unui avion. În timpul zborului, pasagerii au început să „sângereze din gură și din urechi”
22:07 - Diana Buzoianu (USR) acuză PNL de ipocrizie în relația cu Nicușor Dan: L-au atacat atâtea luni și acum îl caută. Teatru ieftin pentru voturi (VIDEO)
22:02 - Țuțuianu: Iohannis a tot căutat un loc de muncă bun și cald, după ieșirea din mandat. Probabil candidatura lui la Senat e susținută de Ciucă pentru un fel de întoarcere a unor servicii pe care i le-a făcut președintele în ultimii ani (VIDEO)