Guvernul francez vrea să dubleze numărul produselor alimentare reduse. Doar o treime dintre firmele producătoare au fost de acord cu scăderea prețurilor

Guvernul francez vrea să dubleze numărul produselor alimentare reduse. Doar o treime dintre firmele producătoare au fost de acord cu scăderea prețurilor
Foto: pixabay.

Guvernul francez încearcă să negocieze cu firmele producătoare și supermarketuri pentru a dubla numărul alimentelor care beneficiază de scăderile de preț. În momentul de față sunt circa 1.000 de produse supuse reducerilor, a transmis o sursă a Ministerului de Finanțe.

75 de firme sunt de acord cu reducerea prețurilor

Ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, s-a întâlnit, miercuri, cu unii dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul, iar joi urma să discute cu furnizorii industriali pentru a accelera reducerile de prețuri, informeză G4media.

După întâlnire, dintre cele 75 de firme producătoare, doar 25 au fost de acord cu reducerea prețurilor, dar doar la un număr limitat de produse.
Miercuri, șeful lanțului de magazine Les Mousquetaries a spus că nu se așteaptă ca prețurile din supermarketuri să scadă atât de mult înainte de luna martie 2024.

Consumatorii și-au redus cheltuielile

Oamenii și-ar redus cumpărăturile din supermarketuri cu circa 5%, astfel că nu mai cumpără așa mult pește, produse proaste și carne.
Alexandre Bompard, directorul general al Carrefour, a spus că prețurile foarte mari i-a forțat pe consumatori să reducă din cheltuieli și a cerut guvernului să amâne legea care limitează promoțiile pe care le pot oferi retaileii.
Prețurile mari ale alimentelor reprezintă o preocupare pentru toate guvernele europene, iar retailerii și firmele producătoare se acuză reciproc pentru acest fapt.

Retailerii francezi au mai cerut modificarea prețului la materiile prime, astfel că acesta s-a majorat cu 10%, măsură care a fost criticată pentru că blochează prețurile de vânzare cu amănuntul pentru un an.
În acest an a fost adoptată o lege prin care prețurile produselor de frumusețe, igienă și îngrijire sunt plafonate cu 34% pentru promoțiile pe care le pot aplica la produsele alimentare.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`