Când călătoresc cu avionul, pasagerilor li se pune la dispoziție ocazia de a achiziționa diferite băuturi și opțiuni de masă, disponibile în cărucioarele echipajului de zbor.
Deși stewardesele sunt responsabile de furnizarea diverselor articole pasagerilor, ele de fapt nu consumă mâncarea oferită la bordul aeronavei, ci își aduc propriile provizii.
În timpul procesului de control de securitate înainte de zbor, pasagerilor nu li se permite să aibă băuturi sau alimente în bagajul de mână. În schimb, acestea pot fi achiziționate din magazinele situate înainte de porțile de îmbarcare.
Stewardesele, inclusiv cele cu experiență, recomandă să-ți cumperi mâncare în loc să consumi cea servită în avion. Mâncarea din caserole este pregătită cu mult timp înainte, uneori chiar cu zile înainte de zbor. Chiar dacă pare proaspătă, nu este întotdeauna așa, lucru valabil și pentru fructe.
„Mâncarea din caserole nu este preparată pe loc, în avion, ci de către firmele de catering ale companiilor aeriene. Ea este gătită cu cel puțin 12 ore înainte de decolare, deseori chiar cu câteva zile înainte. (…) Ouăle servite pasagerilor nu sunt efectiv ouă, ci un mix de ouă sau înlocuitori. Fructele, deși mulți ar crede că sunt o opțiune sănătoasă, sunt și ele îndoielnice. Ele par proaspete, dar au fost tăiate cu multe ore înainte de decolare”, a dezvăluit Shreyas P., într-o postare de pe Quora, citată de foodstory.ro.