Două firme de „robotaxi” au primit undă verde pentru a începe să taxeze serviciul în toată regiunea San Francisco. Mișcarea marchează o expansiune majoră pentru companii, care anterior se confruntau cu limite cu privire la momentul sau unde puteau taxa pentru călătorii, scrie BBC.
Aprobarea autorităților de reglementare a venit în ciuda obiecțiilor din partea poliției și a pompierilor, a activiști și a altora care se ]mpotrivesc.
Analiştii spun că decizia ar putea introduce o nouă eră pentru serviciile auto fără şofer.
Waymo, care împărtășește o companie-mamă cu Google și oferă călătorii gratuite cu mașinile sale fără șofer de anul trecut în tot traficul din San Francisco, a numit decizia „adevăratul început al operațiunilor noatre comerciale din San Francisco”.
Rival Cruise, o filială a gigantului auto General Motors – care a prezis că afacerea ar putea genera venituri anuale de 1 miliard de dolari (787 de milioane de lire sterline) până în 2025, a descris momentul drept o „etapă istorică a industriei”.
Serviciile de mașini fără șofer au întârziat să se ridice la înălțimea promisiunilor de transformare a transportului care au însoțit începutul dezvoltării lor în urmă cu mai bine de un deceniu. Ele au fost blocate de erori tehnologice, temerile legate de siguranță și accidentele importante în care sunt implicate vehicule.
Comisia de Utilități Publice din California a amânat de două ori votul și a auzit joi mai mult de șase ore de mărturii din partea publicului, inclusiv a susținătorilor și criticilor. Consiliul de administrație a aprobat extinderea cu 3-1.
Criticii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la înregistrările de siguranță și au susținut că mașinile au provocat adesea incidente de trafic, prin oprirea bruscă sau nereușind să facă loc personalului de intervenție.
„Eu nu reușesc să reglementeze o industrie periculoasă, în curs de dezvoltare”, a declarat Justin Kloczko, un avocat al tehnologiei și al confidențialității pentru protecția consumatorilor Consumer Watchdog, care a depus mărturie împotriva măsurii.
Kloczko a spus că se teme că serviciile se vor extinde în curând și în alte orașe, inclusiv în Los Angeles, menționând că o extindere masivă a robotaxiei ar putea duce la pierderi semnificative de locuri de muncă.