Cifrele transmie de Ministerul Turismului din Croația indică o creștere de 12% a numprului de vizitatori în comparație cu anul 2022.
Conform Ministerului Turismului din Croația, peste nouă milioane de persoane au vizitat Croația în acest an. Această cifră reprezintă o creștere de 12% față de anul 2022, transmite Ziare.com.
Acest lucru înseamnă că veniturile din sectorul turismului sunt mai mari decât în anul 2019, când turiștii aproape că au dispărut din cauza COVID-19.
Guvernul de la Zagreb spune că aderare Croației la zona euro și spațiul Schengen este motivul pentru această creștere.
„Zona euro a făcut totul mai ușor pentru turiști. Nu trebuie să caute case de schimb valutar și nu mai au nevoie să verifice cursul”, spune Antonio Miskovic, care lucrează într-unul dintre cele mai mari cluburi de iahturi din zona Adriaticii, scrie euronews.com.
Totuși, nu este deloc o veste bună pentru localnici.
„Cred că pentru oamenii care trăiesc aici, a fost o schimbare mare. Încă încearcă să se adapteze la noile prețuri.”
Mai mulți croați spun că inflație este mult prea greu de gestionat. Aceasta a atins un vârf de 13,5% în noiembrie anul trecut, iar în ianuarie, când Croația a aderat la euro, a avut o creștere bruscă. Acum s-a stabilizat la 7,6%.
Cu turismul care reprezintă 20% din PIB-ul Croației, performanța domeniului este vitală pentru țară.
În acest moment, există, totuși o diferență mare între ceea se simt localnicii și ce arată cifrele.