În zona de nord-est a Mării Negre, în apropiere de porturile ucrainene Odesa și Chornomorsk, site-urile care monitorizează traficul marin nu au reperat nicio navă miercuri.
Situația se înregistrează la două zile după ce Rusia a ieșit din acordul privind exportul de cereale din Ucraina prin Marea Neagră. În lipsa acestui acord, navele care vor să transporte cereale din Ucraina riscă să fie bombardate de Rusia, informează G4media.
Conform hărții on-line, care furnizează date în timp real despre traficul international de nave maritime și fluviale, zona din nord-vestul Mării Negre este pustie, nu sunt nave care ar fi puttu pleca din cele două porturi ucrainene, unde se află cele mai importante terminale cu profil cerealier ale Ucrainei.
Dar, în apropiere de portul Sulina este aglomerație, cee ace înseamnă că brațul Sulin și Chilia vor putea prelua o parte din traficul de cereale din Ucraina, în acest sezon nou de recoltare.
Portul din Constanța este și el aglomeerat, fiind cea mai important platformă maritime de preluare a mărfurilor Agricole din Ucraina.
Și de-a lungul Dunării se raportează o circulație mai mare, fiind cea mai important arteră fluvială a Europei, care va prelua o parte din traficul de mărfuri Agricole din Ucraina.
În timp ce porturile maritime ucrainene sunt inactive, după 17 iulie, în zona de este a Mării Negre, controlată de Rusia, traficul maritim este intens. Zeci de nave se deplasează dinspre și spre portul rusesc Novorossiysk. O circulație mai intensă a navelor este remarcată și dinspre portul rusesc Rostov pe Don, pe sub podul Kerchi.