Curse amânate și anulate. Români revoltați care trebuiau să călătorească cu WizzAir

Curse amânate și anulate. Români revoltați care trebuiau să călătorească cu WizzAir
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Mii de călători încep sau încheie vacanța cu peripeții. Aeroporturile au devenit un coșmar pentru călători. Pe Otopeni, aproape 30 de curse au fost anulate în ultima săptămână la o singură companie aeriană, și mai bine de 350 de zboruri au fost amânate. Orele de întârziere sunt și ele din ce în mai mari. Oamenii spun că așteaptă zeci de ore fără să știe sigur când și dacă vor pleca.

Avioanele au curse amânate sau anulate, iar tot mai multe vacanțe sunt în aer.

Curse întârziate

„Vrem acasă! Vrem acasă! Nu mai putem să mai stăm aici! Suntem un grup de avocaţi, avem drepturi, toţi!”, se plâng românii ale căror curse au fost amânate şi chiar anulate. „O companie care respectă clienţii nu se poate comporta în acest fel”, declară Majallie Whbee, ambasador al Adunării Parlamentare a Mediteranei.

„Iniţial, trebuia să plecăm pe la ora 18 spre Malta. Acum 10 minute, aparent, zburam la ora 7, apoi la ora 6. Acum, s-a mutat la ora 15:25″, spune un alt pasager.

De o săptămână a început haosul la WizzAir. O familie din Brașov a venit la Otopeni pentru cursa spre Londra. Dar, din cauza unor probleme tehnice, după un zbor de 20 de minute, au aterizat tot la București.

„Ne-a ţinut până la 3 dimineaţă, ne-a ţinut că trebuie să aşteptaţi. La ora 3 dimineaţa ni s-a dat cazare la hotel cu transport. Acum, la 10:30 am primit un email pentru că şi zborul de 5 pe care îl avem pe astăzi este cancelat”, explică un bărbat care trebuia să ajungă la Londra.
Alt zbor are aceeași problemă.

„Trebuia să plec la 11 şi 25! Camionul e în Basell. Trebuia să ajung la 6 dimineaţa să fiu la muncă. Acum, cei de la Wizz Air mi-au schimbat să ajung la Milano”, spune Vasile Deuşteanu, un român care face acelaşi traseu cu Wizz Air încă din 2014.

Dar, și spre Milano a fost amânat.

„Uite cum se stă în Aeroportul Henri Coandă, când zborurile nu sunt sigure că pleacă”. „Am 10 ore întârziere. Şi nici nu mă lasă să plec, îmi spune că poate să dureze 2, 3 ore, trebuie să stau aici”, spune un alt tânăr care a întâmpinat probleme. „Îi mint pe oameni. Nu merge aşa, să le promiţi că ai zboruri şi, de fapt, nu există aceste zboruri. Ieri, au pierdut zborul, au plătit hotelul şi acum nu se pot întoarce acasă”, a mai precizat Majallie Whbee, ambasador al Adunării Parlamentare a Mediteranei.

16 zboruri amânate în ultimele 20 de ore

Pe Aeroportul Henri Coandă, 16 zboruri au fost amânate în ultimele 20 de ore, iar două anulate. Oamenii sunt furioși și cer despăgubiri.
La cursa spre Malmo, care a fost amânată mai bine de nouă ore, o tânără a avut nevoie de ajutorul medicilor.

„Singurul răspuns pe care l-am primit de la autoritatea omoloagă din Ungaria a fost că nu reuşesc să ducă nimic la bun sfârşit cu această companie. Nu mi se pare normal să stăm la mâna unei autorităţi din altă ţară”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.

Wizz Air este cea mai mare companie aeriană care operează în România. Doar anul trecut, 8 milioane și jumătate de pasageri au zburat cu această companie din și spre România. Wizz Air are circa 200 de aeronave și 75 de destinații de la noi din țară, în 24 de țări.

„O plasă de siguranţă pentru aceste tipuri de întârzieri sunt poliţele asigurare de tip travel cu clauză de storno. Practic, orice întârziere mai mare de patru ore poate fi despăgubită. Poliţa de asigurare vine în completarea despăgubirii pe care o primesc din partea companiei şi suma pe care o primesc este în funcţie de numărul de ore întârziate”, spune Marius Constantinescu, broker de asigurări.

Grevele controlorilor de trafic aerian, închiderea spațiului de zbor din Ucraina, dar și cursele care sunt cu 8% mai multe în comparație cu anul trecut ar putea duce la amânarea sau anularea a peste 12.000 de zboruri în această vară în Europa.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`