Compania OceanGate a făcut anunțul public: Își suspendă explorările și operațiunile comerciale după tragedia submersibilului Titan

Compania OceanGate a făcut anunțul public: Își suspendă explorările și operațiunile comerciale după tragedia submersibilului Titan
Foto: Hepta - Zuma Press / OceanGate

Întreprinderea americană OceanGate a anunțat joi, printr-un mesaj publicat pe site-ul său, că și-a suspendat explorările și operațiunile comerciale. Această decizie vine după tragicul incident în care submersibilul lor, numit Titan, a suferit o implozie în timp ce se afla în apropierea epavei Titanicului, cu cinci persoane la bord.

OceanGate și-a oprit explorările în adâncuri

Pe 18 iunie, submersibilul Titan, având o lungime de aproximativ 6,5 metri, a plecat într-o misiune de observare a celebrei epave. Planul era ca acesta să revină la suprafață după aproximativ șapte ore, dar, din păcate, contactul cu acesta s-a pierdut în mai puțin de două ore de la plecare. O amplă operațiune de salvare, extrem de mediatizată, a fost inițiată pentru a căuta pasagerii dispăruți. După investigații, autoritățile au descoperit că aparatul a suferit o implozie la scurt timp după scufundare, iar cei cinci bărbați aflați la bord, inclusiv patronul OceanGate, Stockton Rush, au pierit pe loc.

Fragmentele submersibilului, descoperite pe fundul oceanului la o adâncime de aproximativ 4.000 de metri, au fost recuperate și transportate la mal pentru a fi supuse analizei. Atât în Canada, cât și în Statele Unite, s-au inițiat mai multe anchete cu scopul de a determina cauzele imploziei, scrie Observator.

Hubloul aparatului nu era proiectat să reziste la presiuni de 4.000 de metri adâncime

Imediat după dispariția aparatului, criticii s-au concentrat asupra întreprinderii OceanGate, suspectând-o de neglijență. Potrivit unor documente judiciare din 2018, un fost conducător al companiei, David Lochridge, a declarat că a fost concediat după ce și-a exprimat o serie de îndoieli cu privire la siguranța submersibilului. Conform afirmațiilor lui David Lochridge, hubloul aparatului nu era conceput să reziste la presiuni de 4.000 de metri adâncime, ceea ce punea în pericol viața pasagerilor.

William Kohnen, un inginer care prezidează un Comitet american pentru submersibile locuibile, format din companii și cercetători, a ridicat preocupări referitoare la Titan, produs de OceanGate, într-un interviu acordat postului BBC. Guillermo Söhnlein, co-fondatorul OceanGate, a subliniat că securitatea este un element-cheie” în cultura companiei la sfârșitul lunii iunie.

Pasagerii Titan au achitat suma de 250.000 de dolari pe loc pentru a se îmbarca într-o expediție spre ceea ce a mai rămas din pachebotul de lux Titanic, o tragedie maritimă semnificativă din secolul al XX-lea, care a dus la pierderea a aproape 1.500 de vieți.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`