Theodor Bulacovschi este unul dintre absolvenții de liceu din România care a obținut media 10 la Bacalaureat. Este șef de promoție al Colegiului Național „Costache Negruzzi” din Iași, dar și unul dintre cei patru elevi din tot județul care a luat media maximă.
Theodor Bulacovschi a reușit să obțină media 10 la Bacalaureat 2023, fiind șef de promoție la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași. La ca sora lui, Ana, care studiază peste hotare, Theodor nu-și dorește să continue studiile în România. Tânărul este decis să-și ia zborul în Statele Unite ale Americii, unde deja a fost admis la o universitate prestigioasă, din Pennsylvania, relatează Cancan.ro.
„Motivaţia mea principală de a aplica în Statele Unite a fost să îmi ating potenţialul. Sunt foarte mulţi factori care influenţează luarea unei astfel de decizii şi este, de asemenea, o decizie foarte personală. Adică fiecare trebuie să evalueze pentru stilul său de învăţare, pentru idealul pe care îl are, pentru meseriile care le interesează, în sistemul cel mai bun. Eu ce am văzut valoros la educaţia în Statele Unite au fost oportunităţile atât în timpul procesului de educaţie, cât şi ulterior, atunci când vine vorba de angajare”, a dezvăluit tânărul, potrivit Agerpres.
Theodor este de părere că universitățile din America le oferă studenților mult mai multe oportunități necesare în dezvoltarea lor. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care a ales să-și facă bagajele și să plece peste Ocean.
„Profesorii sunt foarte deschişi pentru acest lucru şi ai posibilitatea să găseşti o nişă din interesul tău, să continui acest research ulterior, profitând de oportunităţile de finanţare. De asemenea, odată ce ies de pe băncile şcolii pentru domeniile mele de interes, piaţa de muncă este mult mai oportună. După mine, adică pot să îmi explorez, să schimb joburi mult mai des, să lucrez în companii cu mindset-uri diverse, să fiu la curent cu ce e mai nou din industrie, pentru mine asta este o experienţă foarte bună de învăţare. De asemenea, pe plan academic există multe rankinguri, multe discuţii pentru domeniul meu de interes: robotică, inginerie, economie”, a mai spus tânărul.
Totodată, el consideră că relația elev-profesor din școlile din România trebuie să se schimbe. Adolescenții au nevoie de dialoguri mult mai deschise cu dascălii, să discute de la egal la egal, așa cum se întâmplă în unitățile de învățământ din străinătate.