Un fost consultant OceanGate spune că sumersibilul Titan a încercat să renunțe la scufundare chiar înainte de producerea dezastrului

Un fost consultant OceanGate spune că sumersibilul Titan a încercat să renunțe la scufundare chiar înainte de producerea dezastrului
Foto: Hepta - Zuma Press / OceanGate

Potrivit informațiilor furnizate de un fost consultant OceanGate, se pare că submersibilul Titan a încercat să se ridice la suprafață înainte de a suferi o implozie. Această situație indică faptul că cei aflați la bord erau conștienți de existența unei probleme, scrie Insider.

Submersibilul Titan ar fi încercat să se ridice la suprafață

Într-un interviu acordat publicației New Yorker, Robert McCallum a afirmat că, conform cercetărilor sale, compania Titan a încercat să ridice la suprafață submersibilul înainte de a pierde contactul cu nava-mamă. Aceasta este a doua persoană care susține că OceanGate a încercat să renunțe la scufundare chiar înainte de producerea dezastrului. Potrivit relatărilor lui McCallum, submersibilul și-a golit tancurile de balast și a încercat să se ridice la suprafață, dar această încercare a avut loc doar cu puțin timp înainte ca acesta să dispară complet, sugerând că cei cinci oameni aflați în interiorul său se aflau în procesul de urcare în momentul în care a avut loc implozia.

Într-un articol publicat în New Yorker, s-a menționat că Robert McCallum a avut un rol de consultant pentru OceanGate în ceea ce privește aspecte legate de marketing și logistică. În aceeași publicație, el a dezvăluit că i s-au furnizat rapoarte preliminare referitoare la ultima scufundare a submersibilului Titan.

Raportul primit imediat după eveniment arată că submarinul se apropia de 3.500 de metri adâncime”, a declarat McCallum.

El spune că Titanul scăpase de problemele de greutate”, ceea ce însemna că planurile de scufundare au fost abandonate și apoi au pierdut contactul cu nava-mamă. McCallum, cofondator al unei companii de expediții și cu experiență în organizarea scufundărilor la epava Titanicului și în alte zone, folosea întotdeauna submarine proiectate pentru a atinge adâncimi de peste 5500 de metri. Aceste submersibile, spre deosebire de OceanGate, erau certificate pentru a se aventura în adâncimi extreme. Cel puțin o persoană de la bord ar fi observat că ceva nu este în regulă

Robert McCallum a menținut o legătură strânsă cu Stockton Rush, CEO-ul OceanGate, și a avut privilegiul de a vizita atelierul companiei. Surprinzător, el devine a doua persoană care a adus la cunoștința publicului informații despre încercarea de întoarcere a submarinului Titan. Această dezvăluire vine după ce regizorul James Cameron, cunoscut expert în scufundări, a menționat pe 24 iunie că a auzit în comunitatea pasionaților de scufundări că Titan și-a eliberat tancurile de balast, iar pasagerii se confruntau cu o situație de urgență. Incidentul a avut loc pe 18 iunie, la aproximativ o oră și jumătate după ce Titan a început scufundarea către epava Titanicului, situată la o adâncime de 4.000 de metri, cu cinci persoane la bord.

La o adâncime atât de mare, cel mai probabil Titan s-a confruntat cu o forță atât de puternică încât pasagerii au pierit pe loc, fără a realiza că integritatea navei a fost compromisă. Autoritățile investighează în continuare cauzele acestui eveniment tragic și încă nu s-a stabilit dacă pasagerii erau conștienți de pericolul iminent sau dacă au fost avertizați în prealabil cu privire la o potențială defecțiune.

Există sugestii din partea lui James Cameron și Robert McCallum că, înainte de implozia submarinului, cel puțin o persoană de la bord ar fi observat că ceva nu este în regulă și ar fi decis să anuleze scufundarea. Stockton Rush era pilotul submersibilului și responsabil de gestionarea scufundării. În trecut, scufundările companiei Titan au fost anulate din diverse motive, iar un articol din revista New Yorker menționează că OceanGate a anulat mai multe scufundări decât cele finalizate. Călătorii anteriori afirmă că submersibilul întâmpina frecvent probleme cu bateria și cu tancurile de balast.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
21:33 - Alina Achim („România Renaște”): PNL dă o lege pentru un singur om – Iohannis. Românii sunt sătui să vadă această încercare aproape disperată a președintelui de a-și asigura o funcție după ce-și termină mandatul (VIDEO)
21:26 - Stelian Bujduveanu (PNL), despre legea prin care Klaus Iohannis ar putea fi ales senator: Această practică nu este doar în România. Experiența oamenilor care au servit țara trebuie să fie pusă în favoarea cetățenilor și pentru cetățeni (VIDEO)
21:17 - Care este diferența dintre roșiile românești și cele turcești. Românii consumă cele mai multe roșii de import din Turcia
20:57 - Ionuț Stroe (PNL), despre sprijinul UE pentru sinistrați: Sunt două tipuri de sprijin pe care Comisia Europeană le poate acorda României (VIDEO)
20:53 - Taximetriștii din Timișoara sunt la un pas de revoltă. „Dispeceratele au creat un adevărat cartel”
20:31 - Ministrul Mediului: „Vârful de debit pe Dunăre va fi pe 28-29 septembrie. Va fi mai mult decât dublu a ce avem acum” / Cum s-au pregătit autoritățile (VIDEO)
20:27 - A fost activat planul roșu de intervenţii! Peste 70 de copii, intoxicați după ce au mâncat hrana primită de la școală. Asistenţii şi medicii au scos pe bandă rulantă elevii din ambulanţe
20:22 - Primul trec electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a fost distrus de pietre. Vehiculul a intrat în reparații înainte de a fi pus în circulație
19:59 - Locul ascuns din România care este înconjurat de peisaje frumoase și legende. Puțin români știu despre existența lui
19:51 - Eugen Tomac a explicat în ce constă, de fapt, portofoliul obținut de România la Comisia Europeană: Nu are responsabilități care să influenteze major politicile în Europa (VIDEO)