Aeroportul Brașov, primul deschis în România după 50 de ani, se confruntă cu probleme. Care sunt neregulile

Aeroportul Brașov, primul deschis în România după 50 de ani, se confruntă cu probleme. Care sunt neregulile
Sursa foto: Facebook/ Aeroportul Internațional Brașov

Aeroportul Brașov, primul deschis în România după 50 de ani se confruntă deja cu primele probleme. Reprezentații singurei companii aeriene care are zboruri regulate de pe acest aeroport, sunt nemulțumiți de infrastructură și servicii.

Problemele aeroportului Brașov

Compania aeriană Dan Air a amenințat că va suspenda zborurile de la și spre Brașov, iar acum solicită schimbare programului de zboruri, conform Știrilor Pro Tv.
Aeroportul din Brașov funcționează doar 12 ore pe zi, iar o modificare presupune un proces de durată, spun reprezentanții ROMATSA.
Decolările și aterizările de la Brașov sunt foarte puține până acum, iar o aeronavă a companiei Dan Air a trebuit să stea în aer circa 20 de minute, pe vreme rea, ca să îi ofere prioritate unei alte aeronave care se afla pe sol și trebuia să decoleze.
„Aeronava putea să fie pusă în pericol, aeronava avea prioritate față de aeronava care decola, toate aceste informații s-a ales să se ignore destinatarul final, pasagerul”, a transmis Matt Ian David, managerul Dan Air.
Incidentul a ajuns și la urechile Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile.
„Pasagerii au fost în orice moment în deplină siguranță, controlorii au respectat regulamentele în vigoare ad literam și nu a fost nimeni pus în pericol și aeronava nu a declarat nicio situație de urgență, fie că e vorba de combustibil scăzut sau condiții meteo”, a declarant Manta Florin, directorul direcția regională ROMATSA.

Tot această companie, s-a plâns de faptul că nu există instalație anti-păsări corespunzătoare. O zburătoare a fost prinsă de motorul unui avion și nicio echipă tehnică nu se afla la aeroport pentru a verifica aeronava.
Reprezentanții ROMATSA au admis faptul că tipul acesta de incidente sunt frecvente, dar spun că pentru a fi evitate, aeroportul trebuie dotat cu mai multe echipamente.
„Până nu am tuns iarba nu au început să iasă, pentru că au apărut râme, a plouat, au ieșit melci și au venit să se hrănească. Înainte de fiecare aterizare, decolare intră mașina la pistă, constată dacă sunt păsări. Punem în acțiune sistemele de zgomot, păsările pleacă. Noi neavând nicio companie cu bază pe Brașov, nici nu am avut la acest moment sau la momentul pornirii organizație de întreținere. Dar pot să vă spun că s-a rezolvat și problema aceasta și cred că în câteva zile vom avea organizație de întreținere și la Brașov”, a declarat Alexandru Anghel, directorul aeroportului Brașov.

Disputele între compania aeriană și administrația aeroportului, ROMATSA, au început chiar în prima zi.
Dan Air a afirmat că a aflat abia cu o zi înainte de deschidere că programul aeroportului va fi de 7.00 la 19.00.
Conducerea aeroportului a recunoscut că atunci când a trimis programul nu a luat în calcul zborurile companiei. Dar și compania a vândut în continuare bilete fără să țină cont de programul primit.

Se analizează propunerea de extindere a programului

„Am primit o solicitare din partea conducerii Aeroportului Brașov Ghimbav, cu privire la extinderea programului sau flexibilizarea acestuia – analizăm și în funcție de parcursul certificării, posibilitatea de extindere – posibilitatea de extindere durează cel puțin 3 luni”, a transmis Adrian Cojoc, directorul general ROMATSA.
Perioada mai îndelungată privind aprobarea extinderii programului aeroportului este cauzat de faptul că necesită o aprobare din partea Autorității Aeronautice Civile și noul interval de zbor trebuie comunicat, astfel încât restul companiile aeriene care tranzitează spațiul aerian român să își ajusteze zborurile. În parallel, ROMATSA admite că nu are personal calificat pentru a asigura controlul traficului, prin turn virtual, pe durata întregii zile, iar pregătirea unor controlori noi durează câteva luni.

„În prezent avem un număr de cinci controlori certificați, suntem în proces de pregătire pentru alte patru persoane să fie licențiate pentru noua zona a aeroportului Brașov”, a spus Adrian Florea, directorul departament operațional ROMATSA.
Totuși, situația începe să își revină. Dan Air a decis să continue zborurile în speranța că în următoarele luni, autoritățile vor da dovadă de mai multă flexibilitate.
Zborurile programate între orele 07.00 și 19.00 nu vor suferi modificări, iar cursele care nu sunt în acest interval se vor opri la București, iar pasagerii vor fi transportați cu autocarul al destinație.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`