Angajații CFR protestează, luni, în fața Ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu (PSD). Oamenii cer salarii mai mari și mai mulți bani pentru piese de schimb la trenurile de călători, informează B1 TV. Sindicaliștii reclamă că ajung la salarii decente cu tot cu sporuri și doar dacă prestează ore suplimentare în fiecare lună.
Angajații CFR cer salarii mai mari, dar avertizează și asupra condițiilor în care sunt nevoiți să călătorească oamenii pentru că nu se fac investiții.
„În primul și primul rând, materialul rulant, infrastructura froviară, condițiile nefavorabile de călătorie. Toată lumea își dorește condiții mult mai bune, adică un aer condiționat funcționabil, un transport cu trenuri mai puțin întârziate, să ajungă la timp, o viteza de circulație cât mai redusă, de așa natură încât omul să poată să ajungă.
În afară de asta este vorba de aplicarea Legii salarizarii despre care domnul președinte Rodrigo Maxim a vorbit, despre o noua grilă de salarizare discutată în prealabil înainte de terminarea contractului de muncă aflat în vigoare.
În afară de asta este faptul ca noi nu avem încă buget de venituri și cheltuieli la calea ferată care trebuie mult mai mare, o sumă mult mai mare alocată în vederea în primul rând a condițiilor de călătorie. Ce înseamnă: vagoane bune, locomotive bune”, a susținut, pentru B1 TV, o angajată CFR prezentă la protest.
Detaliile au venit de la Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR).
„CFR-iștii sunt revoltați pentru faptul că la jumătatea anului 2023, în luna iunie, nu există buget de venituri și cheltuieli al CFR Călători și se lucrează pe un buget mai mic față de anul anterior.
A mai survenit și reținerea celor 10% din bugetele de compensație, subvenție și la facilitățile de călătorie și astfel se lucrează pe un buget mai mic față de anul anterior, în condițiile în care prețurile sunt duble la piese de schimb și la restul. (…)
Foarte multe ore suplimentare prestrează angajații din cadrul CFR Călători mai ales la punțile deficitare și din această cauză, pentru că conducerea CFR Călători și conducerea Ministerului Transporturilor nu înțelege acest lucru, sunt hotărâți cei care fac ore suplimentare să anunțe în scris că nu mai depun norma lunară, că nu mai vor să facă ore suplimentare”, a explicat Rodrigo Maxim, pentru B1 TV.
Acesta a mai susținut că la CFR Infrastructură nu mai există contract colectiv de muncă din 26 mai 2023, așa că acolo se poate face grevă generală. Iar la CFR Călători există contract colectiv de muncă până la sfârșitul anului, deci nu se poate face grevă generală.