Operatorii din cadrul unui call center petrec minim 6-7 ore în fața unui calculator, interacționând cu clienții și oferindu-le suport. Dacă spațiul în care lucrează nu este amenajat conform nevoilor lor, sunt șanse mari ca productivitatea să nu fie chiar la cel mai înalt nivel. Dacă te pregătești să mobilezi un call center în viitorul apropiat, sfaturile de mai jos îți vor fi de mare ajutor!
Alege un mobilier modular și ergonomic
Mobilierul modular va fi întotdeauna o opțiune bună atunci când vine vorba de un birou call center pentru că îl moți muta după bunul plac și poți forma grupuri sau echipe de lucru atunci când e nevoie. Mobilierul trebuie să fie ergonomic – nu este doar un moft, ci o necesitate într-o astfel de situație în care angajații petrec mult timp la birou. Un scaun de birou ergonomic, cu suport lombar, o masă de birou care poate fi reglată pe înălțime, spații de depozitare la îndemână, toate aceste elemente ajută la creșterea confortului angajaților.
Înainte de a alege un mobilier birou potrivit, asigură-te că ai spațiu suficient pentru toți angajații. Îngrămădirea angajaților într-un spațiu mic nu este o soluție eficientă. Fiecare angajat va avea nevoie de loc pentru echipamente, dar și pentru lucrurile personale pe care le vor aduce la lucru pentru a-și transforma spațiul de birou într-un loc cât mai comod și familiar.
Împarte spațiul în mai multe zone funcționale
Tot un avantaj al mobilierului modular este posibilitatea de a crea mai multe zone funcționale – poți avea o zonă în care angajații care se ocupă de suport telefonic, o zonă a managerilor de departamente, o zonă a staff-ului tehnic, etc. Call center-ul poate fi un spațiu destul de zgomotos din cauza volumului crescut de apeluri. Poate ar fi util ca în zona de suport telefonic să există câteva măsuri de izolare fonică. Aceste zone funcționale ajută și la un flux mult mai bun al lucrului și la o eficiență crescută.
Nu uita nici de zona de relaxare în care angajații se pot retrage în pauze – poți amplasa aici spre exemplu un expressor și niște canapele sau fotolii bean bag.
Ia în considerare și spațiile de depozitare
Dintr-un call center nu trebuie să lipsească spațiile de depozitare. Poți opta pentru dulapuri, rafturi și etajere în care angajații pot ține documentele și alte lucruri importante ce țin de lucru. Spațiile de depozitare ajută și la crearea unei iluzii de spațiu aerisit și curat, iar într-un call center în care lucrează mulți angajați este nevoie de această imagine de ordine pentru o productivitate și mai mare a muncii. Poți apela la echipa Fibra Lemn pentru a găsi cele mai bune soluții de depozitare pentru spațiul pe care îl ai la dispoziție pentru amenajarea call center-ului.
Ține cont de sfaturile de mai sus și vei vedea că vei avea încă din prima lună angajați fericiți și o eficiență crescută atunci când vine vorba de bifarea task-urilor. Ia în considerare nevoile angajaților atunci când amenajezi call center-ul și vei obține un spațiu definit de productivitate, creativitate și satisfacție.