Drulă (USR) a făcut bilanțul mandatului lui Grindeanu (PSD) la Transporturi: Proiecte de 1.000 de kilometri reziliate sau anulate, oportunitatea istorică a PNRR, aproape de a fi ratată

Drulă (USR) a făcut bilanțul mandatului lui Grindeanu (PSD) la Transporturi: Proiecte de 1.000 de kilometri reziliate sau anulate, oportunitatea istorică a PNRR, aproape de a fi ratată
Cătălin Drulă, președintele USR. Captură Video: USR / Facebook

Cătălin Drulă, președintele USR și fost ministru al Transporturilor, susține că România ar putea pierde o oportunitate istorică dată de fondurile europene consistente din cauza lui Sorin Grindeanu (PSD), actualul ministru, care n-a fost în stare să ducă mai departe proiectele pe care el le-a lăsat. Grindeanu a amânat sau chiar a ratat complet numeroase proiecte de infrastructură, în schimb s-a dovedit a fi foarte harnic în a numi apropiați ai săi și ai PSD în funcții importante.

Grindeanu tocmai a primit aviz favorabil în Comisiile parlamentare de specialitate pentru a fi ministru al Transporturilor și în Guvernul Ciolacu.

Ce trebuia să facă Grindeanu la Ministerul Transporturilor și nu a făcut

„Sorin Grindeanu a preluat Ministerul Transporturilor în 2021 cu un stoc enorm de proiecte de infrastructură, fie în execuție în teren, fie într-un stadiu avansat, adică cu licitații lansate sau documentații finalizate.

În acest context favorabil, a ratat tot ce se putea rata și a livrat minimul posibil de proiecte, lăsând intenționat (sau nu) inaugurările pentru anul electoral care urmează.

În cifre:

⚫️ 16 proiecte de autostrăzi, drumuri expres, centuri rutiere sau modernizări de drumuri naționale – însumând peste 1000 km – au fost reziliate sau anulate;
⚫️ 100 km de șantiere rutiere blocate sau care avansează extrem de lent;
⚫️ Alți 100 km de drumuri rapide cu licitații blocate;
⚫️ 660 km de drumuri aflate în proiectare extrem de întârziate”, a scris Cătălin Drulă, pe Facebook.

Acesta a precizat apoi că două proiecte în particular, două treceri montane, au fost deraiate complet în mandatul social-democratului:

⚫️ Autostrada pe Valea Prahovei, unde după 1 an și jumătate nici măcar traseul în coordonate mari nu e ales. Nu suntem nici la 10% progres, deși peste 3 luni ar fi trebuit să fie gata studiul de fezabilitate. Asta în condițiile în care la preluarea mandatului Grindeanu se plângea că termenele contractuale sunt prea generoase.
⚫️ Autostrada Craiova-Lugoj, conexiunea între Oltenia/Sudul țării și Europa, unde i-am lăsat o licitație finalizată pentru proiectare din mandatul meu, dar a ales să o anuleze ilegal și să lanseze alta spartă în 4 bucăți. Rezultatul: s-a pierdut un an și jumătate și nici măcar azi nu avem contractele semnate.

De asemenea, Drulă a reproșat faptul că nu sunt folosite fondurile din PNRR: „Situația PNRR pe Transporturi este îngrijorătoare. Sunt întârzieri periculoase la reînnoirea căii ferate sau achiziția de trenuri noi. Pe A7 încă nu sunt toate contractele semnate, la fel pe A8. E păcat de o oportunitate istorică, o finanțare fără precedent pe care am negociat-o cu Comisia Europeană”.

Ce oameni a pus Grindeanu în funcții

Totodată, Cătălin Drulă a criticat și numirile făcute de Sorin Grindeanu: „A mimat procedurile de numire competitivă și și-a numit oamenii din PSD cu mandate de 4 ani. Spre exemplu, pe dl. Simu la CFR, un domn cu probleme la DNA, un om cu o competență extrem de limitată, în mandatul căruia s-a dat un tun la Complexul Astoria de la Snagov. Meritul lui Simu? E om de casă al lui Sorin Grindeanu. La fel, prietenul de familie pus în consiliul de administrație de la Autoritatea Aeronautică”.

Drulă a criticat și atitudinea lui Grindeanu în scandalul Blue Air: „În stil caracteristic PSD, Sorin Grindeanu a fugit de decizii importante care ar fi putut să îi ferească pe români de țepe, cum a fost cazul Blue Air, unde n-a preluat pachetul majoritar decât după ce compania i-a lăsat pe români cu ochii în soare și banii pierduți”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`