Mesajul tranșant al unui agent de turism: „După ce vă întoarceți din Antalya sau Creta, dați o fugă la Mamaia sau în liniștea verde-albastră de Olimp“

Mesajul tranșant al unui agent de turism: „După ce vă întoarceți din Antalya sau Creta, dați o fugă la Mamaia sau în liniștea verde-albastră de Olimp“
Sursa foto: Arhivă personală

Se pare că nici în acest an, stațiunea Mamaia, care în ultimii ani s-a confruntat cu o penurie de turiști, nu este în topul preferințelor românilor.

Președintele de onoare al Asociației Patronale RESTO Constanța, Corina Martin, susține că stațiunea Mamaia, altădată în topul preferințelor turiștilor, suferă și din cauza slabei promovări.

„Am avut o deschidere de sezon în forță”

„Stațiunea Mamaia a avut de suferit în ultimii cinci ani, când nu a mai avut promovare, și așa cum ați văzut, odată cu week-endul de 1 mai din acest an, forțele s-au regrupat. Am anunțat peste 400 de evenimente, care au produs impactul pe care îl așteptam și de care noi aveam foarte mare nevoie. Am avut o deschidere de sezon în forță și sperăm ca așa să fie întregul sezon.  Vom fi extrem de atenți în ceea ce privește lista de evenimente și Primăria Municipiului Constanța a anunțat lista evenimentelor la acest moment”, scrie Corina Martin pe Facebook, potrivit Adevărul.

Operatorii privați locali din industria ospitalității încearcă să ofere turiștilor pachete turistice atractive. Cu toate acestea, românii preferă vacanțele peste hotare. Pentru aceștia, Corina Martin are un mesaj:

„Anul acesta, va așteptam din nou la Mamaia, indiferent că Grecia sau Turcia vor fi mult mai convingătoare si va vor atrage si pentru câteva zile in hotelurile si atracțiile lor. Dar cine nu iubește Grecia?! Sau ospitaliera , minunata Turcia?! Și noi le iubim!

Dar, după ce vă întoarceți din Antalya sau Creta sau Santorini sau din Tenerife, dați o fugă la Mamaia, sau în sentimentala Eforie, sau în liniștea verde-albastră de Olimp, Venus sau Cap Aurora. Noi suntem și rămânem ACASĂ. Salutări de la Mamaia!”.

„Îmi acopăr cheltuielile, pentru că îi rad pe cei din București”

De-a lungul anilor, statiunea Mamaia a mizat doar pe turismul de weekend pentru a se mentine pe linia de plutire. Cu toate acestea, strategia economică de „a lăsa lucrurile așa cum sunt” nu mai este eficientă din acest an. Mamaia, cândva o bijuterie pe litoralul românesc, a fost acum părăsită de investitori, autorități și turiști.

În luna iulie a anului precedent, Mamaia era practic abandonată. Potrivit lui Constantin Dumitraşcu, fostul director al Agenţiei de Turism Mamaia, Mamaia nu mai poate fi numită staţiune, ci mai degrabă cartierul de nord-est al Constanţei. El crede că situația a început în anii 2000, când proprietarii de hotel au început să se bazeze pe fluxul de vizitatori în weekend.

„Am avut o discuţie cu doi proprietari de hoteluri şi le-am propus să le aduc nordici şi ştiţi ce mi-au răspuns? «Să ştii că eu nu ţin hotelul deschis pentru 50 de nordici, eu îi prefer pe cei de weekend. Deschid hotelul vineri de dimineaţă şi îl închid luni. Îmi acopăr cheltuielile pentru că îi rad pe cei din Bucureşti». Dar iată că nu merge totul la infinit”, mărturiseşte el, care spune că era de aşteptat să se întâmple asta din moment ce hotelierii au preţuri mai ridicate pentru sfârşitul de săptămână, semn că se bazează mult pe acest profit.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`