Francezii mănâncă mai puţină carne şi produse bio din cauza scumpirilor galopante

Francezii mănâncă mai puţină carne şi produse bio din cauza scumpirilor galopante
Foto simbol: Pixabay

Creșterea accelerată a prețurilor la alimentele de bază se resimte puternic în rândul francezilor. Astfel, 43 la sută dintre aceștia au declarat că au renunţat să cumpere anumite produse alimentare din cauza inflaţiei.

Tot mai mulți francezi susțin că renunță la carne în meniul zilnic. Creşterea preţurilor i-a făcut pe oameni să mănânce mai puţină carne. Pe locul doi în topul alimentelor la care renunţă se află peştele, urmat de prăjituri şi produse bio.

Cei care vor totuşi să-şi păstreze aceeaşi listă de cumpărături au ales varianta de a cumpăra produse mai ieftine sau în cantităţi mai mici. Mai mult decât atât, inflaţia a limitat şi ieşirile în oraş sau plecările în vacanţă, potrivit kantar.com.

Creșterea foarte bruscă a prețurilor afectează puternic modul în care francezii consumă. Mai puțin de jumătate dintre gospodării (45%, -1,4 puncte de la an la an) spun acum că acordă „o mare importanță mărcii”, iar reducerea la o opțiune mai ieftină este la cel mai înalt nivel de până acum.

Consumatorii optează din ce în ce mai mult pentru mărcile private, care au câștigat 2,5% în cota de piață, în detrimentul firmelor mari. Acestora din urmă le este greu să-și apere pozițiile, deoarece retailerii își dezlănțuiesc arma operațiunilor promoționale pentru a-și susține propriile mărci private.

Promoțiile sunt mai populare ca oricând: 60% dintre gospodării (+2%) spun „Voi cumpăra o marcă pe care nu o cumpăr de obicei, dacă văd că are reducere”.

Gospodăriile franceze au redus drastic volumele pe care le cumpără. Deconsumul total de FMCG este de -4% și -5,8% pentru produsele proaspete tradiționale. La ghișeul de pește scăderea vânzărilor în volum este de -12%.

Cheltuielile au crescut cel mai mult pentru gospodăriile cu cele mai modeste venituri în primul trimestru al anului 2023. După ce și-au redus considerabil volumele de achiziții anul trecut, acestea au revenit pe măsură ce și-au reaprovizionat dulapurile. Multe dintre aceste produse au fost cumpărate prin promovare.

Creșterea cheltuielilor este mai accentuată pentru gospodăriile cu venituri mai mici decât pentru gospodăria medie, deoarece coșurile lor conțin mai multe bunuri de zi cu zi la prețuri mici și esențiale.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
11:47 - Sondaj de opinie, în ajunul alegerilor prezidențiale: Luptă strânsă între Elena Lasconi și George Simion pentru intrarea în turul doi. Cei doi sunt cotați la 19%
11:34 - Cât a costat încoronarea regelui Charles al III-lea? Publicarea cifrelor a dus la critici privind sumele mult prea mari cheltuite
11:29 - Un avion Tarom care ar fi trebuit să aterizeze la Timişoara a ajuns la Cluj-Napoca / Judeţul Timiş se află sub avertizare cod portocaliu de vânt
11:17 - Zi decisivă pentru aderarea la Spațiul Schengen: Austria dă semne că va debloca aderarea deplină a Bulgariei şi României
10:50 - Aeronavele F-16 vor executa zboruri la înălţimi mici pe întreg teritoriul țării. Anunțul Forțelor Aeriene Române
10:26 - Reacția NATO după ce Rusia a lansat în Ucraina o rachetă balistică: „Nu va schimba determinarea aliaţilor NATO de a sprijini Ucraina”
10:25 - Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan: „Nu o să se desființeze oficii poștale și nu o să fie dați oameni afară” / „Până în momentul de față nu sunt încântat de modul în care s-a reușit implementarea programului de investiții de la Poșta Română” (VIDEO)
09:56 - Prime cât trei salarii pentru angajații ANAF care aduc mai mulți bani la stat
09:48 - Autostrada A1 a fost închisă din cauza vântului puternic și a viscolului. Mai multe indicatoare rutiere au fost distruse
09:26 - Cod roșu şi portocaliu de viscol în cea mai mare parte a ţării. Rafale de vânt vor fi de peste 120 km/h