Din ce în ce mai multe cazuri de escrocherii financiare au loc prin intermediul platformelor de socializare, spre exemplu, prin Facebook, WhatsApp și Instagram, arată o analiză efectuată de o bancă de top, conform Știrilor Pro Tv.
Potrivit Sky News, TSB Bank a anunțat că 80% din cazurile sale cu cele mai mari trei categorii de fraude au fost comise prin companiile deținute de Meta.
Fraudele sunt: fraude de cumpărare, de substituire și de investiții.
Experții în fraude de la TSB avertizează utilizatorii să fie atenți la mesajele care par să vină de la prieteni sau rude și le recomandă să contacteze direct persoanele în cauză, înainte de a trimite banii.
Mai mult, banca le-a spus celor care încep să investească să aleagă doar platformele recunoscute și să evite schemele de ”îmbogățire rapidă” de pe rețelele de socializare.
După ce a lansat garanția de rambursare pentru fraudă, în 2019, TSB a rambursat 97% dintre cazurile sale de fraudă.
„Companiile de social media trebuie să își curețe urgent platformele pentru a proteja nenumăratele persoane nevinovate care le folosesc serviciile în fiecare zi. Între timp, îndemnăm publicul să rămână precaut față de potențialul conținut de înșelăciune – și să răspândească vestea pentru a contribui la protejarea celor din jur”, a declarant Paul Davis, director de prevenire a fraudelor la TSB.
Meta a spus că ia măsuri, drept pentru care s-a alăturat organizației Stop Scams UK pentru a lansa o campanie de sensibilizare pe WhatsApp.
„Aceasta este o problemă la nivelul întregii industrii, iar escrocii folosesc metode din ce în ce mai sofisticate pentru a înșela oamenii într-o serie de moduri, inclusiv prin e-mail, SMS și offline”, a spus in purtător de cuvânt al Meta.