Trenul Prezidențial al României a fost scos din nou pe traseu. Care este ruta pe care va circula

Trenul Prezidențial al României a fost scos din nou pe traseu. Care este ruta pe care va circula
Sursa foto simbol: Facebook / CFR

Trenul Prezidențial se va pune miercuri după amiază în circulație, pe ruta București- Constanța și retur, conform unui document obținut de Club Feroviar. Garnitura va fi tractată de una dintre cele mai bune locomotive ale CFR Călători, informează Ziare.com.

Potrivit documentului, SRCF București alături de SRTFC București vor asigura pregătirea și îndrumarea trenului care va avea cinci vagoane ce aparțin RSM Mogoșoaia de la stația București Grivița la stația București Nord, cu sosire la ora 13.

Traseul Trenului Prezidențial

Garnitura va pleca la ora 15 de la linia 13 din Gara de Nord, pe traseul București Nord-Fetești-Constanța. Trenul se va opri la Fetești, linia 1 pentru avizare, iar stația va emite un ordin de circulație pentru acest tren, având viteza limitată la 30 km/oră între km 169+000 și 170+000 (imediat după stația Cernavodă Pod).

Trenul va ajunge la linia 1 în stația Constanța la ora 17:34. La 18:40 garnitura va pleca înapoi și va ajunge la București la ora 21:21.

Cine va urca în tren

Potrivit sursei citate, pentru că garnitura are rangul II înseamnă că se vor îmbarca persoane importante care vor rămâne la Constanța, deoarece întoarcerea are rangul VI.

Așadar, în vagoane se vor afla oficiali ai Comisie Europene și ai Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Trenul Prezidențial are 17 vagoane, dintre care 15 sunt speciale: două vagoane speciale cu două dormitoare pentru preşedinte, două vagoane cu două dormitoare + sufragerie pentru preşedinte sau alte oficialităţi, un vagon cu trei dormitoare şi două vagoane cu patru dormitoare destinate miniştrilor, un vagon dormitor cu nouă cabine a câte două paturi, un vagon sufragerie, un vagon bucătărie, un vagon restaurant, două vagoane uzină echipate cu două motoare Rolls Royce pentru alimentarea vagoanelor, un vagon transport auto cu cap de patru autovehicule, un vagon transmisiuni cu echipamente STS, două vagoane clasa I cu nouă compartimente a câte şase locuri.

Vagoanele au fost construite între anii 1970-1984, la uzina Astra Vagoane Arad. Au fost fabricate să suporte viteza maximă de 200 km/oră, dar circulă cu 160 km/oră, pentru că atât este maximul pe rețeaua feroviară din România. Interesant este faptul că ele sunt dotate cu aer condiţionat, deşi au fost construite în perioada comunistă, când muritorii de rând nici nu visau la aşa ceva în trenuri. Trenul prezidenţial a fost folosit, de-a lungul timpului, doar de trei şefi de stat – Nicolae Ceauşescu, Ion Iliescu şi Traian Băsescu.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`