Sorin Grindeanu (PSD), ministrul Transporturilor, a declarat, marți, că în luna august va fi gata o porțiune de 19 kilometri din semi-inelul nordic al Autostrăzii A0 din jurul Capitalei, porțiune dintre Corbeanca și Afumați.
„Aici s-a dat ordin de începere pe 16 august, anul trecut. Fără zilele când vremea nu a permis, s-a lucrat efectiv 96-97 de zile. Suntem la un stadiu de 51-52%.
Ceea ce înseamnă un progres extraordinar de bun. Termenul de finalizare din contract e în vara lui 2024. Dar din ce am vorbit și cu colegii de la CNAIR, undeva în luna august în acest an va fi dat în circulație acest lot.
În mare, el face legătură între DN1 și DN 2. Dar mai sunt și vreo 2 km și dincolo de DN1”, a afirmat Sorin Grindeanu, care a vizitat șantierul, potrivit SpotMedia.
Tot în luna august ar urma să se mai deschidă traficului pe 16,3 km de pe semi-inelul sudic, între DN5 și DN6.
Ministrul a vorbit și despre primul lot al A0, care începe la DJ601 – în vestul Capitalei – și urcă până la Corbeanca. Pentru construirea celor 17,5 km, CNAIR a lansat licitație în urmă cu mai mulți ani. Firmele participante au tot depus contestații și, într-un final, câștigători au fost desemnați grecii de la Itrankat. Numai că problemele nu s-au oprit aici.
„Ceea ce se întâmplă acolo este… Kafka. CNAIR a desemnat câștigător, care n-a adus, în termenul legal, documentele de care era nevoie. Așa că s-a mers la a doua firmă clasată la licitație (Pizzarotii – Retter). Iar prima firmă – cea care nu adusese documentele – a depus contestație la CNSC.
Sperăm ca CNSC să tranșeze și să avem în sfârșit câștigător la licitație”, a spus Grindeanu.
Întregul traseu al autostrăzii are circa 100 km. A0 a fost împărțită în două semi-inele, unul nordic și celălalt sudic, iar fiecare semi-inel a fost împărțit în loturi. Acestea au fost scoase la licitație separat.
SpotMedia a detaliat situația pentru fiecare dintre aceste loturi: