Silviu Mănăstire a vorbit în ediția de luni a emisiunii ”Dosar de politician” despre Dan Stratan, noul prinț al autostrăzilor din România, un milionar discret, dar extrem de potent financiar și bine relaționat politic.
Milionarul nu este patron de firmă de construcții, adică mogul al asfaltului, ci deține un grup de companii care fac proiecte de autostrăzi și studii de fezabilitate. Dan Stratan a lucrat pentru Sorin Ovidiu Vîntu la Gelsor. Este un băiat deștept, care s-a îmbogățit din afaceri cu statul.
Numele lui a ieșit la iveală recent, odată cu dezastrul de pe autostrada Sibiu-Orăștie, autostrada electorală a lui Victor Ponta, închisa traficului din cauza unor grave probleme de execuție și proiectare.
Dan Stratan controlează compania de proiectare Tecnic Consulting, cea care a realizat proiectarea porțiunii de autostradă cu probleme dintre Sibiu și Orăștie. Bucata cu pricina a fost construită de companiile italiane Impregilio și Collini. Stratan are relații foarte strânse cu societăți de construcții și proiectare din Italia.
Odata cu venirea la putere a USL, dupa ce Dan Șova a devenit ministru al Marilor Proiecte și după ce PSD a pus control pe compania naționala de drumuri, majoritatea contractelor de execuție de autostrăzi a ajuns pe mâna unor firme din Italia, iar proiectarea lor a ajuns pe mana acestui Stratan.
Recent, Stratan, prin intermediul companiei Tecnic Consulting, a câștigat un contract fabulos de circa 8 milioane de euro pentru revizuirea și Actualizarea Studiului de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitești. Aceasta autostradă urmează a fi construită în perioda următoare. Milionarul Stratan a câștigat contractul de proiectare alături de compania italiană SPEA INGEGNERIA EUROPEA SA din Milano. Banii vin de la compania națională de drumuri, condusă de protejatul premierului Ponta, un anume domn Narcis Neaga.
Compania de drumuri a reușit să încredințeze contractul pentru Sibiu-Pitești firmei lui Dan Stratan, în condițiile în care șefii CNADNR știau deja problemele de proiectare de la autostrada Sibiu-Orăștie. Coincidențele merg mai departe: Dan Stratan reușește să câștige în octombrie 2014 un mega contract de circa 10 milioane de euro de proiectare și execuție al Podului de la Giurgiu, peste Dunăre. La fel, lucrările la acest pod sunt întârziate.
Compania milionarului Stratan lucrează la podul de la Giurgiu împreună cu societatea de construcții italiana Collini Lavori, compania care este vinovată pentru execuția defectuoasă a podului de Aciliu, un viaduct de 1 km de pe autostrada scufundată dintre Sibiu și Orăștie.
Compania de proiectare a milionarului Stratan, Tecnic Consulting, este implicată în supervizarea lucrărilor de pe autostrada Sebeș-Turda, adică pentru continuarea autostrăzii Sibiu Orăștie, evident alături de firma italiană SPEA Ingegneria Europea. Un alt proiect al companiei vizează elaborarea unui Studiu de Fezabilitate pentru tunelul Meses în zona aceleași autostrăzi. Contractele au fost atribuite de aceeași companie națională de drumuri și însumează circa 3 milioane de euro.
Majoritatea banilor disponibili în ultimii trei ani pentru servicii de proiectare de autostrăzi și poduri sau tunele au mers în conturile aceleași firme deținute de Stratan și la prietenii săi italieni. Îmbogățit până peste cap, discretul milionar duce o viață de playboy în plin lux la București și în destinații exotice.
Presa de cancan l-a depistat pe milionarul Stratan alături de diverse domnișoare ce se învârt în fauna cluburilor de fițe din București. Stratan s-a dovedit un domn generos pentru o anume domnișoară poreclită Belba. Belba este o fată de oraș, care a mai avut relații cu soțul Elenei Băsescu. Domnișoara Belba l-a vrăjit pe milionarul Stratan acum 4 ani, potrivit presei mondene, cei doi consumând o intensă poveste de amor.