UE a decis definitiv interzicerea comercializării de automobile noi care emit CO2 din 2035. Dar, grație Germaniei și unui grup condus de Porsche, mașinile cu motoare pe benzină sau motorină nu vor dispare, au primit a doua șansă: e-fuels. Problema e prețul carburantului sintetic.
E-fuels sunt combustibili sintetici lichizi, obținuți în laborator, prin procedeul Fischer-Tropsch, dintr-un amestec de CO2 și hidrogen. Nu au nicio legătură cu petrolul.
Se pot obține toate tipurile de carburanți sintetici, de la „e-benzină” și „e-motorină”, la „e-kerosen”, „e-metan” și „e-metanol”. Iar motoarele vehiculelor sau ale altor aparate, inclusiv centralele termice, de exemplu, nu trebuie în niciun fel modificate pentru a funcționa cu e-fuels.
Prin combustie, e-fuels degajă CO2. Dar „secretul” este că per ansamblul ciclului de producție și utilizare emisiile de CO2 rezultate sunt zero. Cum?
La producerea de e-fuels, este folosit CO2 captat din atmosferă și hidrogen „verde”, obținut prin electroliză cu energie electrică din surse regenerabile. În prima fază a procesului de fabricație, se obține un e-gaz sau e-metanol. Apoi, printr-o a doua procedură de rafinare, se obține „e-combustibilul” dorit, „e-benzină” și „e-motorină”, etc.
Mai multe detalii, pe newsweek.ro.