Traian Preoteasa, directorul CFR Călători: Dacă ar fi să scoatem toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri

Traian Preoteasa, directorul CFR Călători: Dacă ar fi să scoatem toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri
Foto simbol: CFR Călători / Facebook

Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători, a declarat că locomotivele sunt mai vechi de 50 ani, iar peste 80% dintre ele ar trebui scoase din circulație. El a admis că reviziile tehnice sunt făcute cu întârziere, dar spune că aceste întârzieri sunt oarecum „acceptate” deoarece locomotivelor „li se fac în depou verificări suplimentare”.

Locomotivele și vagoanele CFR Călători, într-o stare deplorabilă

Anul trecut, pe calea ferată au avut loc peste 260 de accidente și peste 300 de incidente, informează Digi24. Multe s-au întâmplat din cauza stării în care se găsesc șinele, vagoanele și locomotivele.

CFR Călători are în circulație aproape 430 de locomotive și automotoare, deși necesarul este de 490. Vechimea medie depășește 50 de ani, doar 9 locomotive fiind modernizate în ultimii 5 ani.

La vagoane, vechimea medie de 30 de ani, doar 10% fiind modernizate în ultimii ani.

Ministerul Transporturilor a permis în ultimii ani amânarea reviziilor tehnice la vagoanele de călători, cu până la șase luni, dar Traian Preoteasa spune că aceste întârzieri sunt „ca să zic așa acceptate”: „Li se fac în depou verificări suplimentare. Dacă ar fi să scoatem mâine toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri”.

Grindeanu: Sistemul feroviar a fost subfinanțat zeci de ani

Luni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a declarat că am ajuns să avem accidente precum cel de la Galați din cauza subfinanțării cronice de zeci de ani: „Din capul locului trebuie să spun că de zeci de ani, de zeci de ani, insist cu acest lucru, acest sistem a fost subfinanțat și nu doar subfinanțat. (…) Trebuie subliniat din nou că sunt foarte multe lucruri de făcut în domeniul feroviar. Acești zeci de ani de subfinanțare ne-au adus într-o situație nu fericită”.

Nicio demisie după accidentul feroviar din Galați, soldat cu moartea unei femei

„Poate fi acoperită această tragedie prin demisia directorului sau a unui ministru. Şi mediatic poate fi acoperită. Dar rezolvă problema? Nu cred”, a mai afirmat Grindeanu.

O poziție similară a avut și Traian Preoteasa, directorul CFR Călători: „Îmi voi asuma acţiunea sau inacţiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare şi care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma însă, subfinanţarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani”.

Reacția lui Preoteasa l-a enervat pe deputatul PSD Marian Mina: „Cum să spui că nu-ți asumi răspunderea pentru subfinanțarea cronică a sistemului feroviar, după ce ai fost politrucul de serviciu al PNL, pus în tot felul de funcții la CFR? Cum să nu-ți asumi nimic, după ce zeci de ani te-ai învârtit ca director prin tot sistemul feroviar românesc?”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`