Constructorul, firma italiană Salini Impregilo, spune că vinovată pentru neregulile de la tronsonul Sibiu-Orăștie, supranumit și autostrada plutitoare, este Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi pentru că a grăbit inaugurarea.
O parte din tronsonul Cunţa-Sălişte al autostrăzii Orăştie-Sibiu a început să fie demolat şi va fi reparat din nou pentru că a fost găsită apă la opt metri sub asfaltul care a crăpat în mai multe locuri. Situaţia ar fi putut fi evitată dacă autostrada nu s-ar fi deschis înainte de termen.
Potrivit unei note a constructorului, datată 24 septembrie 2014, Compania de Autostrăzi a cerut ca tronsonul de drum să fie deschis traficului la 15 noiembrie 2014, cu o zi înainte de alegerile prezidențiale.
Italienii spun că potrivit graficului autostrada nu trebuia să fie gata la data de 15 noiembrie. Asta pentru că mai întâi trebuie nivelate dealurile din jur şi drenată apa din sol şi abia apoi trebuie turnat asfaltul. Italienii au informat că dacă încep cu asfaltul şi apoi restul, o fac pe răspunderea CNADNR, iar aceasta îşi asumă costurile suplimentare şi daunele, scrie Digi24.
Autostrada a fost deschisă înainte de termen la cerera CNADNR, scrie sursa citată.
Conducerea Companiei de Autostrăzi spune că inaugurarea s-a făcut când trebuia.
„Seara, înainte de deschiderea oficială a traficului, ne-am strâns cu toţii acolo, tehnici, de la constructor, companie, şi am avut o şedinţă comună care a început, la prânz la ora 14 şi s-a terminat a doua zi dimineaţă la ora 5. În final, toată lumea a spus: da, se poate deschide această autostradă traficului, fără a fi afectat participantul la trafic”, a declarat Narcis Neaga, directorul CNADNR.
Tronsonul Cunţa-Sălişte, lung de 22 de kilometri, a costat 605 milioane de lei, iar 85% din sumă au fost bani europeni nerambursabili.