Din ce în ce mai mulţi români nu mai au încredere în Volkswagen. Popularitatea companiei germane a înregistrat o scădere extrem de mare în urma scandalului noxelor trucate, potrivit B1 TV.
Dacă în urma cu 2 ani, Volkswagen conducea în topul preferinţelor românilor, în acest moment brandul german a fost detronat de Ford şi de Dacia.
Potrivit unui sondaj făcut de D&D Research, Volkswagen se bucură în prezent de încrederea a 64% din români, în scădere cu 8 procente faţă de anul 2013.
În urmă cu doi ani, brandul german conducea în topul preferinţelor. Scandalul dieselgate i-a făcut pe români să îşi piardă încrederea în germani în dauna Ford sau Dacia.
În plus, ponderea posesorilor de Volkswagen care cred că grupul are o comunicare corectă faţă de clienţi a scăzut de a 64% la 53%, în timp ce în cazul Ford a urcat de la 55% la 77%, iar în cel al Dacia de la 47% la 81%.
„Numărul posesorilor de Volkswagen care consideră că brandul pe care îl conduc are o conduită caracterizată de onestitate s-a redus cu un sfert în era post dieselgate. Cifrele arată încă o dată faptul că relaţia şoferilor cu brandurile auto pe care le conduc e mai complexă de «cât bagă maşina». Pe de altă parte, acestea nu sunt veşti deloc bune pentru Volkswagen. Ele semnifică faptul că impactul dezamăgirii clienţilor săi va începe să se regăsească pe deplin în vânzări abia de acum înainte, în ciuda bine-cunoscutei preferinţe a românilor faţă de mărcile made in Germany”, susţin analiştii D&D Research.
Sondajul a fost realizat online şi prin telefon în anii 2013 şi 2015, pe eşantioane de 1.043, respectiv 770 persoane şi are o eroare maximă admisă a datelor de plus/minus 3,5%, la un grad de încredere de 95%.