"Cel mai ieftin" a devenit sloganul favorit al hipermarketurilor. Legat de Monitorul prețurilor nu se întrevăd speranțe

"Cel mai ieftin" a devenit sloganul favorit al hipermarketurilor. Legat de Monitorul prețurilor nu se întrevăd speranțe

Degeaba îşi doresc autoritățile ca românii să poată verifica prețurile produselor comercializate de retaileri, pentru a găsi cea mai bună ofertă. Marile magazine, pur și simplu exclud această variantă, informează B1 TV.

Despre Monitorul prețurilor, proiect lansat de Consiliul Concurenței, se vorbește de cel puțin un an. Până acum, nu s-a găsit nicio soluție şi nici nu se întrevăd speranțe. Autoritățile par neputincioase în fața lanțurilor de magazine. „Cel mai ieftin” a devenit sloganul favorit al hipermarketurilor și nu vor să renunțe prea ușor la el.

Dacă „monitorul prețurilor” ar deveni realitate, dintr-o simplă accesare a unui site specializat, românii ar putea afla unde se găsește prețul cel mai mic pentru produsele care îi interesează. În acest fel reclamele de genul „cel mai ieftin”, ar cădea în derizoriu.

Dacă autorităţile şi ONG-urile de protecţia consumatorilor insistă pentru acest proiect, la nivelul retailerilor, lucrurile stau exact invers: ”fiecare jucător de pe piața de retail și membrii noștri au libertatea să-și ia decizia pe acest proiect”.

Decizie care, deocamdată, întârzie. Pe de altă parte, clienții marilor retaileri susțin proiectul care i-ar putea ajuta să economisească atunci când merg la cumpărături: ”fiecare magazin în parte spune, ”la noi e cel mai bun preț; dacă găsești în altă parte mai ieftin îți dăm înapoi diferența sau îți restituim de până la 10 ori”, dar cine pleacă acasă sau în alt magazin? Puțin probabil că se va întâmpla așa ceva”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`