Pe măsură ce numărul de mașini electrice de pe drumuri continuă să crească, marii retaileri optează pentru a oferi clienților sisteme de încărcare gratuite în parcările lor.
Totuși, această tendință a luat o altă întorsătură în unele țări europene, inclusiv în România.
De exemplu, Kaufland și Ikea fie au implementat o taxă de utilizare, fie au eliminat complet stațiile de încărcare. În schimb, Lidl a profitat de această oportunitate și a valorificat cererea în creștere pentru instalații de încărcare. Deși trebuie menționat că în unele regiuni europene, Lidl a introdus și o taxă de utilizare.
Inițial, când au fost introduse pentru prima dată stațiile de încărcare, câțiva comercianți importanți au oferit serviciul gratuit. Cu toate acestea, situația a evoluat de atunci pentru proprietarii de vehicule electrice. Drept urmare, comercianții cu amănuntul, inclusiv Kaufland, Lidl și Ikea, au anunțat modificări ale utilizării acestor puncte de încărcare în 2021 și anul precedent.
Utilizarea punctelor de încărcare electronică din lanțurile de supermarketuri Lidl și Kaufland, care sunt deținute de grupul Schwarz, nu mai sunt gratuite începând cu 12 septembrie 2022 în mare parte din statele occidentale.
Potrivit corporației, fiecare kWh consumat la stațiile de încărcare de curent alternativ cu o capacitate de încărcare de 43 kW necesită o taxă de 0,29 EUR. Între timp, stațiile de încărcare cu curent continuu cu o capacitate de încărcare de 149 kW necesită o taxă mai mare de 0,48 EUR per kWh.
La punctele individuale cu o putere de 150 kW sau mai mare, încărcarea s-a stabilit un preț de 0,65 euro. Până acum, clienții își puteau încărca gratuit mașinile electronice la Lidl și Kaufland. Măsura este menită să asigure extinderea și întreținerea stațiilor de încărcare electronică în viitor, a adăugat compania, scrie playtech.ro.
În Germania, de exemplu, grupul operează aproximativ 1.300 de puncte de încărcare în supermarketurile sale. Acestea sunt foarte utilizate, potrivit companiei, în medie, patru mașini electrice pe zi și-au încărcat bateriile la o stație de încărcare electronică la Lidl, iar la Kaufland au fost nouă mașini.
În prezent, compania de retail înregistrează o medie de aproximativ 15 procese de încărcare pe stație la Lidl și peste 20 la Kaufland în zilele de vârf, arată datele din Germania, unde anterior, și discounterul Aldi Süd a făcut pasul de a face încărcarea cu plată.
Pe fondul unei crize energetice iminente, Kaufland și Ikea au oprit stațiile de încărcare din România anul trecut. Aceeași mișcare a fost replicată de parcările Lidl; cu toate acestea, lanțul de supermarketuri a anunțat acum o schimbare de ton, deschizând porți utilizatorilor de mașini electrice. Începând din 2023, stațiile de încărcare Lidl vor fi disponibile contra cost. Prețurile pentru facilitățile de încărcare vor fi următoarele:
Lidl și Kaufland operau anul trecut în Germania aproximativ 1.300 de puncte de încărcare. În 2020, o medie de patru mașini electrice și-ar fi încărcat bateriile pe zi la o stație de încărcare electronică Lidl și nouă mașini la Kaufland.
În 2021, acest număr s-a dublat deja în ambele divizii de retail. Între timp, compania comercială a înregistrat o medie de aproximativ 15 procese de încărcare per stație la Lidl și aproximativ 20 la Kaufland în zilele de vârf.
Numărul comercianților cu amănuntul care aplică taxe de încărcare pentru mașinile electrice a crescut semnificativ în decurs de un an. Potrivit datelor, în decurs de douăsprezece luni, proporția de comercianți la care încărcarea nu mai era gratuită a crescut de la 29 la 42%. Aproximativ 26 la sută dintre comercianți ofereau încă tarife reduse pentru clienți la încărcare. La 15 % dintre dealeri, clienții puteau continua să încarce gratuit. Alte 15 procente au oferit încărcarea gratuită pentru toată lumea.