Aproximativ 21 de milioane de euro, aruncaţi pe fereastră! Suma a fost cheltuită pe sistemul de corelare a semafoarelor, un sistem care nu mai funcţionează de câteva luni. Nu este aşadar de mirare că la orele de vârf, traficul în Bucureşti este aproape paralizat. Autorităţile nu au mişcat un deget ca să remedieze problema La centrul de comandă monitoarele sunt oprite după ce cablurile au fost tăiate în urma unei lucrări între Piaţa Sudului şi Piaţa Victoriei. Şi cum nu există niciun contract de mentenanţă, cei 7 angajaţi ai companiei UTI se uită zilnic timp de 8 ore pe nişte ecrane albastre. Această situaţie durează de 6 luni de zile.
Potrivit unui studiu, Capitala României ocupă locul 8 în lume în topul celor mai aglomerate oraşe. Şi nu numărul mare de maşini este de vină pentru acest lucru, ci incompetenţa autorităţilor care nu sunt în stare să fluidizeze circulaţia.
Potrivit cercetării realizate de organizaţia TomTom, un drum de 30 de minute prin Bucureşti durează de fapt cu 27 de minute mai mult. În total, un bucureştean petrece anul nu mai puţin de 103 ore în plus în trafic!!!. 240 de intersecţii din Capitală au montate echipamente de monitorizare. Este vorba despre antene, camere de luat vederi, transmitatori legati la semafoare si senzori in asfalt. Teoretic,când o masina parcurge distanta dintre senzori cu o viteza prea mica e semn ca s-a format aglomeratie si dispecerul ar trebui sa dea verde semaforului ca sa decongestioneze traficul.