Directorul Agenției de Investigație Feroviară, Laurențiu Dumitru, a declarat la Digi 24 că trenul accelerat a ajuns din urmă trenul marfar și l-a lovit, în ceea ce a descris drept o „tamponare violentă”, care a dus la deraierea ultimelor trei vagoane din marfar.
Inițial, potrivit Digi24.ro, autoritățile susțineau că mecanicul trenului accelerat ar fi reușit să frâneze la timp.
„Nu vorbim de ipoteze. Putem spune ce s-a întâmplat. La 3.55 un tren de călători care circula pe ruta Arad-București Nord, la intrarea în stația Roșiori Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă încărcat cu mașini Ford, în urmă acestei ajungeri din urmă și tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă.
E o chestiune pe care o lămurim, ca să nu existe date care ulterior să fie invalidate. A existat un semnal care indică roșu Oprire și a fost depășit ajungându-se un alt tren din urmă. Aceste trenuri s-au lovit fără discuție, a fost o ajungere din urmă și o tamponare violentă”, a declarat Laurențiu Dumitru, șeful agenției care investighează accidentul din zona Roșiori.
Despre accident a vorbit și Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR și al ministrului Transporturilor, care a acuzat CFR Călători că „tace”.
„Nu tace Ministerul Transporturilor, tace CFR Călători! Practic, tace CFR Călători. În afară de acel comunicat, nu a mai dat nimic după aia – și este o tradiție la CFR Călători să tacă (…). Iar ca situație, pentru că m-ați sunat pe mine, trebuie să vă spun că acolo a fost o eroare umană. Practic, locomotiva, sau trenul accelerat, a trecut pe roșu. Noroc că au acționat sistemele automate de frânare și nu s-a produs o tragedie”, a declarat reprezentantul MT, luni, la „News Pass” cu Laura Chiriac.