Nu le ajung banii plătiți de români pentru roviniete: Cheltuielile cu angajații CNAIR, mai mari decât cele pentru repararea drumurilor

Nu le ajung banii plătiți de români pentru roviniete: Cheltuielile cu angajații CNAIR, mai mari decât cele pentru repararea drumurilor
foto: captură YT

Veniturile încasate din taxa de rovinietă au fost anul trecut de 1,4 miliarde lei care, potrivit autorităților, nu ar acoperi nici cheltuielile cu personalul și întreținerea infrastructurii rutiere la Compania Națională de Administare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Mai mult, chiar dacă ar fi direcționate strict către investiții, aceste venituri ar fi insuficiente până și pentru cel mai mic lot din Autostrada Sibiu – Pitești (A1), relatează Economica.

„Veniturile încasate din plata tarifului de utilizare a rețelei de autostrăzi și drumuri naționare din România (taxa de rovinietă), pe anul 2022, au fost în cuantum de 1,417 miliarde de lei, fără TVA”, a răspuns ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la o întrebare a deputatului de Alba Rusu Daniel – Gheorghe.

Potrivit acestuia, veniturile încasate din plata tarifului de trecere a podului peste Dunăre la Cernavodă, pe anul 2022, au fost în cuantum de 137,73 milioane de lei, fără TVA, iar încasările din cele două taxe ar fi insuficiente pentru necesarul de cheltuieli din domeniul infrastructurii rutiere.

Nu sunt bani suficienți pentru drumuri: cheltuielile cu personalul din CNAIR, mai costisitoare

Conform publicației citate, doar cheltuielile cu cei circa 7.000 de angajați ai CNAIR au depășit, anul trecut, peste 700 milioane de lei în condițiile în care instituția a estimat pentru 2022 un buget de 996 milioane lei necesar pentru activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere.

Un procent de 15% din veniturile realizate din tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România ar trebui să se constituie ca venituri proprii ale Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).
Mai mult, menționează Economica, dacă veniturile din rovinietă ar fi direcționate către investiții, acestea nu ar acoperi nici măcar valoarea contractului pentru cel mai mic lot din Autostrada Sibiu – Pitești (A1).

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
00:06 - Cât costă un parfum de la noul brand al Ilincăi Vandici. „Femeile sunt cu de toate, iar parfumul este esențial”
23:53 - Ciolacu reafirmă că-l va desemna premier pe Bolojan dacă va câștiga prezidențialele. Liderul PSD vrea continuarea coaliției cu PNL: „De ce să stricăm ceva ce funcționează?”
23:18 - Geoană: Rugămintea mea din inimă – veniți la vot! Votați cu cine doriți, eu sper că veți vota cu mine / La momentul complicat pe care-l traversăm, eu nu mi-aș da țara pe mâna unor nepricepuți (VIDEO)
23:16 - Șofer mort, după ce mașina pe care o conducea a fost lovită de tren, în Lugoj. Mecanicul de locomotivă a suferit un atac de panică
22:55 - Cetățenii români vor putea călători fără viza în China. De când intră în vigoare noua hotărâre și până când e valabilă
22:33 - Două femei din Capitală, reținute după ce ar fi încercat să „cumpere” o mașină de lux, fără să plătească la schimb
22:29 - Ciolacu anunță că a vorbit din nou cu Trump și că de la anul vor fi eliminate vizele românilor pentru SUA. La discuție a participat și Viktor Orban
22:10 - Geoană, întrebat dacă au existat negocieri pentru a se retrage din cursă: “Eu sunt singurul care nu aveam motive să renunț, pentru că n-am ce negocia. Nu-mi doresc decât să slujesc țara asta. Este o perioadă mai grea decât ‘89″ (VIDEO)
21:59 - Vântul și ninsorile au pus stăpânire pe vestul și centrul țării. Se văd deja primele pagube produse de vremea rea
21:59 - Rareș Bogdan, după ce a votat în Paris: Mă aştept la o prezenţă undeva la 8 – 9 milioane duminică şi din diaspora să sărim de 500.000 (VIDEO)