Cu ajutorul consilierii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), un client a fost scutit de plata unei datorii de aproximativ 446.000 de lei, adică puțin peste 90.000 de euro.
În 2022, negocierile dintre consumatori și bănci s-au rezolvat, în medie, în 25 de zile, deși timpul de soluționare este de 90 de zile și poate depăși, dacă este cazul unei negocieri mai complicate. Tot anul trecut, 90% dintre negocieri s-au încheiat cu acceptarea de către ambele părți a soluțiilor propuse de conciliatorii Centrului.
Media din 2022 este cea mai bună de la înființarea CSALB și „demonstrează disponibilitatea părţilor de a găsi rapid o soluţie, prin compromis reciproc, dar şi perfecţionarea mecanismelor de conciliere prin scurtarea timpului de răspuns din partea băncilor şi consumatorilor”, potrivit digi24.ro.
Un caz al CSALB este cel în care o bancă a acceptat anularea a 446.000 de lei din soldul creditului unui consumator, cu condiția ca ambii codebitori să achite suma de 800.000 de lei și să încheie un credit contractat în 2007.
În primele două luni ale anului 2023 au fost înregistrate 550 de cereri de negocieri, din care s-au format 130 de dosare de conciliere. 75 dintre cererile depuse au fost soluționate direct de către părți, după sesizarea CSALB.
CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare.