Apple are necazuri cu producția iPhone livrată de fabricile din India: rata de respingere pe criterii de calitate atinge chiar și 50 % în cazul unor componente esențiale, precum… carcasa telefonului.
Potrivit unei analize făcută de publicația Financial Times, fabrica administrată de conglomeratul Tata Group și contractată de Apple pentru fabricarea carcaselor iPhone este încă departe de atingerea idealului de 0% defecte de fabricație pentru subansamble furnizate; până la 50 % dintre carcasele iPhone fabricate ajung în cel mai fericit caz la reciclat, produsul finit nereușind să întrunească cerințele stricte de calitate solicitate de Apple.
Producătorul iPhone a trimis designeri de produse și ingineri din California și China la fabrici din sudul Indiei pentru a instrui localnicii și a ajuta la stabilirea producției în contextul în care Apple încearcă să-și relaxeze dependența de lanțul de aprovizionare centrată pe China, după luni de perturbări covid-19 care au dus la raportarea primei scăderi a veniturilor trimestriale, chiar la începutul acestei luni, relateză sursa citată.
Bain, consultanța globală, estimează că exporturile de producție din India s-ar putea dubla de la 418 miliarde de dolari în 2022 la peste 1tn de dolari în 2028, determinate de sprijinul politic și de costurile scăzute. Acesta estimează că numai exporturile de electronice vor crește cu o rată anuală de până la 40%.
Infrastructura locală slab dezvoltată și lipsa de experiență a fabricanților din regiuni precum India creează probleme companiei americane.
Atitudinea furnizorilor indieni este foarte diferită de abordarea „putem rezolva” a companiilor chineze, un fost inginer Apple afirmând că nu există niciun sentiment de grabă în lanțul său de aprovizionare indian.
La o fabrică de carcase iPhone din regiunea Hosur, condusă de conglomeratul indian Tata, aproape una din două componente care ies de pe linia de producție este într-o formă suficient de bună pentru a fi trimisă în cele din urmă către Foxconn, partenerul de asamblare al Apple pentru construirea de iPhone-uri.
Randamentul producției care cu greu atinge 50% este în contradicție evidentă cu obiectivul Apple de reducere până la eliminare a defectelor. Foștii angajați Apple au spus că furnizorii chinezi au avut o atitudine total diferită, urmărind să depășească așteptările companiei din Cupertino; de mai multe ori, unui furnizor chinez i s-ar fi dat o sarcină estimată să dureze câteva săptămâni și ar fi făcut-o, literalmente, a doua zi.
Conform FT, în afară de carcase iPhone, Apple a început să producă în India și carcasele celebrelor căști AirPods, trimise deocamdată în China pentru asamblarea produsului finit.
Tata are planuri ambițioase de a deveni un furnizor Apple cu servicii complete, cum ar fi taiwanezii, și are aprobarea și sprijinul guvernului indian.
Conglomeratul indian este în discuții pentru a cumpăra o fabrică de asamblare iPhone în afara Bangalore, în statul vecin Karnataka de la Wistron, un rival taiwanez al Foxconn; Apple ar fi facilitat discuțiile care i-ar permite lui Tata să preia proprietatea majoritară, mai degrabă decât o structură de asociere în participațiune 50:50.
În plus, guvernul Indiei a dat undă verde preliminar furnizorilor chinezi de componente Apple pentru a începe să funcționeze, în asocieri în participațiune cu parteneri indieni, potrivit unor surse.