Românii pot verifica dacă mașinile lor au sau nu softul ce trişează testul de poluare, printr-o accesare a site-ului Volkswagen

Românii pot verifica dacă mașinile lor au sau nu softul ce trişează testul de poluare, printr-o accesare a site-ului Volkswagen
Foto: B1 TV

Românii care au maşini marca Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda pot afla acum dacă autoturismul lor are sau nu softul ce trişează testul de poluare. Şi asta, printr-o simplă accesare a site-ului Volkswagen, informează B1 TV. Scandalul Dieselgate ar putea atrage de la sine o scădere a pieţei auto, inclusiv second hand, avertizează experţii români. Preţul autoturismelor din grupul Volkswagen ar putea scădea chiar şi cu 10 la sută.

Pe site-ul producătorului german a fost creat un chenar special în care se introduce seria de şasiu. Rezultatul este afişat pe loc. Dacă maşina are probleme, proprietarul este sfătuit să meargă într-o reprezentanţă Volkswagen. În caz contrar, posesorul maşinii este anunţat că autovehiculul său nu este vizat de nicio măsură.

După 7 octombrie, vor avea loc rechemări de maşini în service, a anunţat directorul tehnic al Registrului Auto Român.

”Odată ce reprezentantul din România al grupului va primi planul de măsuri și calendarul de implementare, va ști ce să facă, va începe rechemarea. RAR se va implica în rechemare, furnizând anumite date de care e nevoie, va merge în rețeaua de service.
Sancțiunile se dau de autoritatea de omologare, în cazul ăsta, din Germania”, a spus Cristian bucur, director tehnic al RAR, precizând că pot fi sancționate doar comapniile din România cărora RAR le-a emis certificatul de conformitate.

105.000 de maşini Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat din România sunt afectate în scandalul emisiilor de noxe. Registrul Auto Român a anunțat ca pentru maşinile Volkswagen Euro 5, neînmatriculate vreodată și aflate în parcurile auto ale dealerilor, nu se mai eliberează cărţi de identitate până la clarificări suplimentare.

Scandalul Dieselgate ar putea duce la o scădere a pieţei auto second hand, spun experţii români. Preţul autoturismelor din grupul Volkswagen ar putea scădea chiar şi cu 10 la sută.

Puţini ştiu însă că, în timpul celui de-al doilea Război Mondial, uzina Volkswagen din Wolfsburg a fabricat armament. Aproximativ 20.000 de muncitori au fost puşi să lucreze aici, aceştia provenind din rândurile prizonierilor de război sau din lagărele de concentrare. Aşa a devenit Volkswagen un simbol al redresării economice a Germaniei după regimul nazist şi distrugerile provocate de al doilea Război.

Volkswagen şi-a recunoscut public eroarea mai târziu şi a înfiinţat o fundaţie şi un fond umanitar în anul 1998, în amintirea acelor muncitori.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`