Producătorii europeni de automobile cer Comisiei Europene să nu reacționeze exagerat în scandalul Volswagen

Producătorii europeni de automobile cer Comisiei Europene să nu reacționeze exagerat în scandalul Volswagen
Foto: renasterea.ro

Într-o scrisoare trimisă Comisiei Europene, producătorii europeni de automobile cer Bruxelului să nu reacționeze exagerat în scandalul Volkswagen, și mai ales, să nu pună sub semnul întrebării toate automobilele diesel fabricate, anunță mediafax.

Carlos Ghosn, directorul general al alianței Renaul-Nisan a trimis o scrisoare liderilor UE și asociației constructorilor auto europeni (ACEA) în care a susținut că nu toți producătorii de automobile cu motoare diesel au avut practici de “înșelăciune de mare amploare”, precum Volkswagen.

Ghosn a spus și că liderii europeni nu ar trebui să reacționeze exagerat la acest scandal, deoarece vânzările tuturor vehiculelor diesel vor fi afectate.

„Toţi producătorii au investit masiv în inovaţii, dezvoltarea de tehnologii diesel avansate care consumă mai puţin carburant, reducând astfel nivelul emisiilor” a scris Ghosn în scrisoarea pentru consiliul pentru competivitate al UE.

Acesta a adăugat în scrisoare și faptul că acest scandal a făcut ca a alertat producătorii de automobile să îmbunătățească testele autoturismelor în condiții normale de mers și că ar trebui evitate măsurile care ar ataca competivitatea sectorului auto.

Consiliu căruia i s-a adresat Ghosn, Consiliu european al competivității este format din miniștrii statelor membre sesponsabili cu comerțul, economia și industria. Acesta poate lua decizii la nivel european în cazul unor scandaluri din interiorul UE.

Ghosn a mai declarat și că schimbările majore pe care producătorii de automobile ar trebui să le ia în cazul noilor modele pentru nivelul emisiilor de oxid de nitrogen vor fi sesizabile abia după 2019, dar că producătorii vor putea aduce îmbunătățiri până la sfârșitul lui 2017.

Bas Eickhout, parlamentar european membru în comitetul pentru mediu a spus că tonul scrisorii este mult prea defensiv, arătând că scandalul VW nu a demonstrat nimic pentru producătorii de automobile.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`