Mii de proprietari de vehicule diesele dau în judecată producătorul Mercedes. Care sunt nemulțumirile

Mii de proprietari de vehicule diesele dau în judecată producătorul Mercedes. Care sunt nemulțumirile
Sursa: Facebook/RAR Oficial

Faimosul producător german ar fi indus în eroare în mod deliberat” respectarea de către mașinile sale a standardelor de emisii prin „ascunderea” tehnologiei interzise.

Firmele de avocatură care reprezintă sute de mii de consumatori și întreprinderi încearcă să-și conecteze cererile de despăgubire împotriva Mercedes într-un proces comun.

Compania a negat instalarea „dispozitivelor de înfrângere” la o audiere de joi, la Londra.

Cererea de a aduce – ceea ce avocații susțin că va fi cea mai mare acțiune a grupului de consumatori – în fața instanțelor engleze este cea mai recentă evoluție juridică după scandalul emisiilor „dieselgate”.

Sute de mii de reclamații

Peste 300.000 de plângeri au fost depuse împotriva companiei Mercedes-Benz la Înalta Curte din Londra din partea proprietarilor de vehicule diesel care acuză că acestea ar fi fost echipate cu ”dispozitive de înfrângere” pentru a înşela testele de emisii, transmite Reuters.

Producătorul german de automobile ar fi indus în eroare clienţii cu privire la conformitatea anumitor vehicule diesel, cu standardele de emisii de oxid de azot (NOx).

Mercedes-Benz neagă acuzația că vehiculele sale au fost instalate dispozitive de înfrângere ce pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor.

Mercedes respinge acuzațiile

Aproape 300.000 de plângeri au fost emise împotriva Mercedes-Benz la Londra, iar alte aproximativ 35.000 sunt în curs, au declarat avocaţii la o audiere preliminară de joi.

Compania a transmis într-un comunicat: ”Credem că pretenţiile sunt lipsite de fond şi ne vom apăra cu fermitate împotriva lor”.

Procesul colectiv succede scandalului ”dieselgate” care a cuprins Volkswagen după ce a recunoscut că a înşelat testele pentru motoare diesel din SUA,;producătorul de automobile a trebuit să plătească peste 32 de miliarde de euro pentru reparaţii de vehicule, amenzi şi costuri legale.

Mercedes-Benz şi reclamanţii au convenit asupra unei înțelegeri

Reprezentantul reclamanţilor, Oliver Campbell, a declarat în documentele instanţei că anumite vehicule Mercedes-Benz conţineau tehnologie concepută pentru a reduce emisiile de NOx, dar care funcţionează corect doar la anumite temperaturi.

El a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele au produs ”cantităţi mult mai mari de NOx decât era permis” şi că Mercedes-Benz nu are nicio apărare sustenabilă în proces.

În replică, Helen Davies, avocatul care a reprezentat Mercedes-Benz în procesul de ieri, a negat învinuirile, motivând că nu a existat o reducere a eficienţei sistemelor de control al emisiilor; a argumentat că procesul se bazează în mare măsură pe litigii separate în Marea Britanie, intentate împotriva Volkswagen, care anul trecut a acceptat să plătească 193 de milioane de lire sterline pentru a soluţiona 91.000 de pretenţii, fără nicio admitere a răspunderii.

Avocații Mercedes invocă diferențe „cruciale” față de scandalul WV

Au existat ”diferenţe cruciale” în cazul împotriva Mercedes-Benz, deoarece vehiculele sale nu au folosit niciun software care să recunoască momentul în care acestea sunt testate pentru emisii, a precizat aceasta.

Avocatul a spus că „controlul emisiilor este complex” și că a existat „variații semnificative în hardware-ul, software-ul și calibrarea parametrilor” din „gama foarte largă” de vehicule implicate în revendicările împotriva acestuia.

Ea a spus că producătorul va arăta că nu există nicio „reducere a eficienței” în sistemele sale.

Audierea se încheie vineri

Audierea în fața judecătorului Barbara Fontaine, căreia i se cere să aprobe ordinul de litigii de grup, este așteptată să se încheie în cursul zilei de vineri.

În septembrie 2015, Volkswagen Group a anunțat că 11 milioane de vehicule în întreaga lume, inclusiv aproape 1,2 milioane în Marea Britanie, au fost afectate de scandalul „dieselgate”, declanșând un val de litigii în întreaga lume; zeci mii de proprietari ai vehiculelor diesel Volkswagen afectate din Anglia și Țara Galilor – inclusiv mașini VW, Audi, Seat și Skoda – au luat acțiuni în justiție, iar Înalta Curte a cerut inițial să decidă dacă software-ul instalat în mașini era un „dispozitiv de înfrângere” Reglementări UE.

Într-o hotărâre din aprilie 2020, instanța a decis că „funcția software în cauză în acest caz este într-adevăr un dispozitiv de înfrângere”.

Avocații proprietarilor de mașini au susținut că Volkswagen a „înșelat” standardele europene de emisii, care au fost concepute „pentru a salva vieți”, instalând „dispozitive de înfrângere” ilegale în vehiculele sale diesel.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
21:09 - Drulă: Noi am vrea o alianță de dreapta dacă Bolojan preia PNL, cum spune toată lumea pe la colțuri / Programul PNL nu are nimic liberal, numai din astea ca la Ceaușescu / Nu cred ce spune Ciolacu, cred că el vrea toată puterea (VIDEO)
20:56 - Nicolae Ciucă: “Doar PNL poate sparge blatul toxic dintre PSD și AUR în turul I. Vă dau o veste, PSD va pierde încă o dată alegerile prezidențiale” / “Acest obiectiv a ajuns să fie obsesiv pentru ei” (VIDEO)
20:52 - Ciolacu: Am ajuns la Budapesta, unde vineri are loc o întâlnire decisivă pentru aderarea deplină a României la Schengen. Demersul nu e al vreunui partid anume, ci este al României
20:46 - Votarea va începe de vineri, în diaspora. Ce acte de identitate trebuie să aibă alegătorii la ei pentru a putea vota
20:33 - Nicolae Ciucă: „Viziunea mea de președinte cuprinde o nouă viziune cu privire la mediul rural”. Care sunt obiectivele pentru următorii ani: „Toate gospodăriile să aibă acces la apă până în anul 2028” (VIDEO)
20:05 - Rareş Bogdan: „Ciucă, în mod normal, azi, dacă ţara asta ar funcţiona cum trebuie şi dacă oamenii ar fi informaţi şi nu s-ar lăsa manipulaţi, ar fi la scorul pe care îl va avea în turul 2, adică peste 65%” (VIDEO)
19:58 - Nicolae Ciucă: Proiectul meu de țară prevede un parteneriat real cu comunitățile locale pentru a duce soluțiile liberale acolo unde este cea mai mare nevoie de ele (VIDEO)
19:52 - „Rusia are tot dreptul de a ataca NATO acum”. Mesajul unui colonel american în retragere, după ce  Biden a permis Ucrainei să folosească rachetele ATACMS
19:43 - Drulă: Lasconi poate să intre în turul 2 / În PNL e disperare și se ascut cuțitele în culise. Ei și Ciucă știu că le vine nota de plată pentru guvernarea cu PSD (VIDEO)
19:43 - Laurențiu Gîdei, despre o posibilă înțelegere între PSD, AUR și PNL: „E o glumă! N-o să auziți niciun politician de la PSD că are vreun aranjament cu niciun partid sau competitor electoral” (VIDEO)