Un act legislativ cu reguli mai stricte pentru influencerii din mediu online este așteptat să ajungă în Adunarea Națională în martie.
Decizia de a impune noi reguli prin lege a venit după ce, timp de mai multe luni, ministrul francez al economiei, Bruno Le Maire, a atras atenția asupra escrocheriilor și reclamelor înșelătoare promovate de numeroase vedete pe rețelele de socializare.
Acum, un acord politic pe această temă, între partidul președintelui Emmanuel Macron (Renaissance) și socialiștii din parlament, promite să reglementeze sectorul în primăvară. „Influencerii au foarte multă putere, deci au multă responsabilitate, anunță Politico.
Regulile nu sunt suficient respectate și trebuie întărite”, a declarat Le Maire, săptămâna aceasta. „Sunt propuneri interesante venite de la parlamentari, vom încerca să cădem de acord asupra unui text comun”.
Regulile vin într-o perioadă în care industria influencerilor din mediul online este în plină expansiune la nivel mondial, iar companii transferă bani de la bugetele pentru promovare pe TV către așa-numiții creatori de conținut cunoscuți ca influenceri, care promovează produse și servicii pentru milioane de tineri urmăritori pe platforme precum Instagram, YouTube, TikTok și Snap.
Numai în Franța, această industrie valorează câteva sute de milioane de euro. Alături de bunurile tradiționale de lux, cum ar fi mașinile și hainele, influencerii promovează și o serie de produse îndoielnice, cum ar fi pastilele de slăbit, chirurgia plastică și criptomonede.