Președintele Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat din funcție după scandalul privind falsificarea testelor de poluare a aerului, informează B1 TV.
Ședința acționarilor Volkswagen, ce a avut loc miercuri, s-a încheiat cu demisia lui Martin Winterkorn, care și-a asumat responsabilitatea pentru neregulile găsite și a solicitat rezilierea contractului.
„Sunt șocat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decât orice, sunt uimit că un astfel de comportament a fost posibil în interiorul companiei Volkswagen. Ca director executiv, îmi asum responsabilitatea pentru neregularitățile descoperite în ceea ce privește motoarele diesel și am cerut board-ului să îmi încheie funcția de CEO al grupului Volkswagen. Alegerea mea este în interesul companiei, deși nu sunt conștient că am făcut ceva greșit. Volkswagen are nevoie de un nou început. Eliberez drumul spre un nou început pentru companie, prin demisia mea”, a declarat fostul CEO al companiei.
„Am fost intotdeauna motivat să fac ceea ce este mai bine pentru a fi util companiei, dar în special pentru a veni în ajutorul angajaților și clientilor. Volkswagen a fost, este și va continua să fie viața mea. Procesul de clarificare și transparentizare a VW trebuie să continuie. Aceasta este singura modalitate prin care putem să recuperam încrederea. Sunt convins că grupul Volkswagen și întreaga echipa vor reuși să depașească această gravă criză”, a mai adăugat acesta.
Acționarii, publicul și parteneri de afaceri au făcut presiuni tot mai mari pentru ca acesta să renunțe la funcție în urma scandalului de înșelătorie care a avariat serios imaginea companiei, scrie presa germană.
Acțiunile Volkswagen au căzut drastic în deschiderea ședintei Bursei din Frankfurt, compania piezând 22,6 miliarde de euro pe bursă în ultima săptămână, dar efectul lovește în toată piața auto: aproape toate marile companii auto sunt trase în jos de scandalul VW.
VW e din ce in ce mai izolat, după ce atât Guvernul francez, cât și cel german, au susținut că acuzațiile aduse producatorului auto sunt extrem de serioase și încalcă legislația europeană. În vreme ce, ACEA, grupul de lobby european al producatorilor auto, a susținut, miercuri, că nu există dovezi că problema VW se extinde la nivelul întregii industrii.
Poziția brand-ului VW pe piața americană ar putea să fie în pericol, susține directorul executiv al celui mai mare retailer auto din SUA.
„Vanzarile VW în următorii 10-20 de ani ar putea să fie afectate de cum reacționează compania în urmatoarele zile”, a declarat CEO-ul AutoNation.
Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de mașini livrate în toată lumea sunt dotate cu un software care permite păcălirea testelor legate de poluare. De la izbucnirea scandalului emisiilor de carbon, grupul Volkswagen a rechemat la service 500.000 de maşini.