Schimbare pe piața muncii: mulți români evită firmele care nu menționează salariile în anunț

Schimbare pe piața muncii: mulți români evită firmele care nu menționează salariile în anunț
Acuzații de discriminare: O româncă din Anglia spune că nu a găsit loc de muncă până când nu și-a schimbat numele

Firmele de recrutare au ajuns la concluzia că, de la an la an, devine din ce în ce mai dificilă șansa de a mai găsi angajați fără să posteze salariile oferite: „De două ori mai multe joburi cu salariul afișat pe eJobs.ro” anunță un studiu publicat pe platforma amintită.

Iar cifrele nu mint: o treime din totalul joburilor disponibile în acest moment pe eJobs.ro au salariul afișat, procentul fiind mai mult decât dublu față de perioada similară a anului trecut, anunță platforma de recrutare pe baza unui sondaj realizat anul trecut în rândul a 180 de angajatori, reprezentați de specialiști în resurse umane, recrutori, manageri de departament sau antreprenori.

Deși încă nu este obligatorie prin lege publicarea salariilor, angajatorii au început să ia măsurile necesare pentru a face tranziția mai lină atunci când va veni momentul. Dacă astăzi avem o rată de 33% dintre poziții cu salariul publicat versus 14%, anul trecut, pe vremea aceasta, ne arată că piața este din ce în ce mai pregătită”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs România.

Mulți români evită, din start, angajatorii care nu menționeză salariile oferite în anunț

Astfel, angajatorii sunt nevoiți să nu mai ascundă, din motive lesne de înțeles, salariile oferite.

„1 din 2 angajatori spun că obligativitatea publicării salariilor este o măsură care îi va ajuta să angajeze mai repede”, se menționează într-un comunicat eJobs.

Peste 8.000 de poziții pentru care companiile caută candidați au fie salariul fix menționat în anunțul de angajare, fie un interval salarial.

„Ieșirea salariilor din zona subiectelor tabu și intrarea lor într-o zonă de transparență marchează o schimbare majoră pe piața muncii, după foarte mulți ani în care au stat sub semnul confidențialității”, spune Raluca Dumitra.

Potrivit acesteia, anul trecut, procentul anunțurilor cu salariul publicat era de 14%, iar în prezent acesta este mai mare decât dublu, adică 33%: „Asta arată că piața este din ce în ce mai pregătită”, conchide specialistul.

Angajatori care nu au timp și motive ca să ascundă salariile oferite

Potrivit celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, principalul motiv pentru care angajatorii au început să facă publice salariile pe care le oferă este legat de faptul că reușesc să găsească mai repede candidatul potrivit și să închidă angajarea (34,4% dintre respondenți au făcut această mențiune).

22% spun că primesc mai multe aplicări, 15,6% că este îmbunătățită relevanța candidaților, 9,4% au observat că anunțul postat primește mai multe vizualizări, iar alți 9,4% procedează astfel pentru că aceasta este politica stabilită de companie.

Pe de altă parte, și candidații se bucură de avantaje, aplică mai nișat, la joburile care corespund criteriilor lor financiare și au satisfacții mai mari la job – menționează studiul.

„Datele noastre arată că anunțurile de angajare cu salariul publicat sunt cu 40% mai vizualizate decât celelalte. Cu toate acestea, 31,3% dintre angajatorii care au răspuns întrebărilor din sondaj indică o performanță de peste 50% a acestor anunțuri”, spune Raluca Dumitra, pe platforma citată.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`