Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, susține că locuitorii cartierului rezidențial Greenfield sunt „victimele unui dezvoltator care să grăbit să facă blocuri și drumuri”, precum și că el nu va întreprinde „niciun demers pentru un drum permanent” prin Pădurea Băneasa.
Edilul susține că dezvoltatorul cartierului rezidențial din Pădurea Băneasa „s-a grăbit să facă blocuri fără să facă și drumuri”.
„Locuitorii din Greenfield sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri fără să facă și drumuri, cu concursul unei autorități locale incompetente. E una din sutele de dezvoltări pe același calapod, ale căror consecințe le simt bucureștenii blocați în trafic”, a scris Nicușor Dan, luni, pe Facebook.
El a precizat că nu este de acord cu un drum permanent prin Pădurea Băneasa.
„Nu sunt de acord și nu voi face niciun demers pentru un drum permanent prin pădure (cu atât mai mult cu cât s-au parcelat terenurile de o parte și alta a drumului de către proprietari care vor să construiască)”, a adăugat Nicușor Dan.
„Nu există nicio documentație de urbanism care să-l prevadă, iar eu nu voi propune vreuna. Însă în măsura în care este legal, sunt de acord cu soluția provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent până la construirea unor ieșiri definitive în șoseaua de centură.
În schimb, am toată susținerea pentru proiectele investitorului care prevăd drumuri de ieșire în șoseaua de centură”, a continuat oficialul.
Primarul general a precizat că, din anul 2019, investitorul are avizul preliminar al municipalității pentru trei PUZ-uri care prevăd ieșiri în șoseaua de centură.
„Investitorul are din anul 2019 avizul preliminar de la PMB pentru trei PUZ-uri care prevăd ieșiri din cartier în șoseaua de centură. În baza acestor avize preliminare trebuie să obțină avizele de la alte instituții și să revină la PMB pentru avizul arhitectului-șef. Pentru două dintre proiecte nu a mai revenit la PMB. Pentru al treilea a venit la PMB cu documentația completă în decembrie 2022”, a afirmat primarul general al Capitalei.
Nu în ultimul rând, Nicușor Dan a amintit că, în 2008, investitorul a obținut un PUZ care prevedea două intrări din șoseaua de centură.
„PUZ-ul nu prevedea cine să facă aceste drumuri de acces, investitorul sau autoritatea. În mod normal, autoritatea trebuia să dea PUZ-ul împreună cu un plan de acțiune care să condiționeze emiterea autorizațiilor de construire de realizarea în prealabil a drumurilor pe cheltuiala investitorului. Investitorul a obținut un alt PUZ în 2019, pentru o a doua etapă a dezvoltării, mult mai mare decât precedenta, fără alte drumuri de acces”, a mai precizat Nicușor Dan.