Guvernul pregătește noi investiții pentru exporturi în Ucraina pe calea ferată: reabilitarea liniei Dărmănești – Vicșani

Guvernul pregătește noi investiții pentru exporturi în Ucraina pe calea ferată: reabilitarea liniei Dărmănești – Vicșani
Foto: pixabay.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) propune investiții de 1,83 miliarde de lei, inclusiv TVA, pentru reabilitarea liniei de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontiera, ce preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorul Rhin – Dunăre.

Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România

Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare în perioada 2021 – 2030.

Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră face parte din reţeaua TEN-T Core şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România.

Ea preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord – estul Europei (Republica Moldova, Ucraina), se arată pe site-ul MTI.

Linia de cale ferată este parte integrantă a infrastructurii feroviare, gestionată de C.N.C.F. „C.F.R.”- S.A prin S.R.C.F. Iași și face parte din Magistrala 500 București Nord – Vicșani Frontieră.

Printr-un proiect de act normativ, MTI propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră”, lucrare de utilitate publică de interes național, prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Durata de execuție a investiției este de 36 de luni.

Finanțarea obiectivului de investiții, se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” S.A., precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`