În cadrul unui nou proiect al Comisiei Europene, românii vor putea beneficia de un ajutor în valoare de 4,3 de miliarde de euro. Iată cine va avea parte de acest sprijin în cadrul proiectului.
Programul Educație și Ocupare 2021-2027, aprobat de Comisia Europeană, va include peste 250.000 de adulți și 279.000 de tineri. Aceștia vor urma programe de formare pentru a accede pe piața muncii. Valoarea totală este de 4,3 miliarde de euro.
„Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) a primit aprobarea oficială din partea Comisiei Europene pentru Programul Educaţie şi Ocupare (PEO), aferent perioadei de programare 2021-2027. Programul urmăreşte ca, până în anul 2027, să creeze «O Românie mai socială cu acces egal la ocupare durabilă, de calitate, la un sistem de educaţie relevant pentru piaţa muncii, stimulativ pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii, o societate bazată pe solidaritate şi condiţii de viaţă mai bune pentru toţi cetăţenii»”, se arată într-un comunicat transmis de MIPE.
Despre acest subiect a vorbit și Marcel Boloș. Acesta menționează că România se află în punctul în care piața muncii este într-un deficit important de forță de muncă, conform antena3.ro.
„Suntem încă în punctul în care piaţa muncii din România este caracterizată de deficit important de forţă de muncă şi de competenţe relevante. Persoanele cu dizabilităţi reprezintă o categorie cu dificultăţi majore de integrare, ponderea şomerilor de lungă durată este la 43,4%, iar munca nedeclarată este în continuare la niveluri ridicate.
Tocmai de aceea, în contextul provocărilor tot mai complexe, este imperios să ne adaptăm capacitatea în capitalul uman şi infrastructură, pentru a furniza măsuri active eficiente şi a unor servicii de calitate, accesibile şi integrate.
De la această premisă a început construcţia Programului Educaţie şi Ocupare, care ne aduce peste 4,3 miliarde de euro pentru investiţii în cea mai importantă resursă pe care o avem: oamenii. Vom vorbi despre o Românie în care sistemul de educaţie formează cetăţeni activi, educaţia este individualizată şi centrată pe nevoi. Managementul educaţional să fie unul profesionist şi bazat pe inovaţie, iar cadrul legislativ este stabil şi bazat pe o viziune asumată”, a transmis ministrul Marcel Boloş.