Momentul în care autocarul cu turiști greci lovește limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii (VIDEO)

Momentul în care autocarul cu turiști greci lovește limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii (VIDEO)
Accidentul de la Pasajul Unirii din Capitală, surprins de camerele de supraveghere. Captură Video B1 TV

Camerele de supraveghere au surprins impactul dintre autocarul cu turiști greci și limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii din Capitală. Amintim că accidentul s-a soldat cu un mort și peste 20 de răniți.

În imagini se vedere cum autocarul lovește bara, iar aceasta cade aproape instantaneu peste autocar.

Presa elenă notează că autocarul a pornit la drum cu doi șoferi, dar unul a făcut toxiinfecție alimentară și a rămas în Salonic. Celălalt a condus singur timp de 16 ore.

Autoritățile dau vina (și) pe șoferul autocarului

După producerea accidentului, Toni Greblă, prefectul Capitalei, a insistat că în timpul lucrărilor de reabilitare a pasajului nu s-au operat modificări la înălțimea acestuia. Într-o intervenție pentru B1 TV, el a dat vina pe neglijența șoferului și pe aerul condiționat montat pe autocar.

„Autoritățile au consultat toți specialiștii posibili care au spus că nu s-a modificat înălțimea pasajului, pasajul e reabilitat corespunzător, conform planurilor inițiale.

Deasupra acestor autocare foarte mulți constructori își adaugă instalații de aer condiționat. Probabil asta să fie cauza și, dincolo de această cauză, e și o oarecare neglijență, nefiind foarte atenți la indicatoare.

În afară de măsurile luate de noi nu există un alt tip de măsură care să poată fi luata”, a declarat prefectul Toni Greblă, pentru B1 TV.

O altă perspectivă asupra accidentului de la Pasajul Unirii din Capitală

În schimb, Cătălin Drulă, președintele USR și fost ministru al Transporturilor, a atras atenția că înainte de renovarea pasajului nu se întâmplau astfel de accidente.

„Ce este foarte clar este că înainte de renovare nu se întâmplau astfel de incidente și îndrăznesc să presupun cu un grad mare de probabilitate că înainte de renovare autocarele ar fi încăput în pasaj și ar fi trecut prin acest pasaj. (…)

Se vede foarte bine pe pozele luate de la mașinile Google timp de 10 ani, până la renovare, acel limitator deși avea semnul de 3,50 metri probabil ca un fel de descurajare a intrării mașinilor înalte de tip TIR, autocar ș.a.m.d., el nu era în realitate fizic la acea înălțime. Acum, prin renovarea pasajului, s-a redus la acești 3,70 metri pe care îi știm de la ISC, s-a pus de data aceasta grinda fix la 3,50 metri, s-a schimbat un comportament în care autocarele știau că pot trece prin acest pasaj, iar situația este cea pe care o vedem, adică niște oameni mor. Nu putem să ridicăm din umeri!”, a declarat președintele USR, pentru B1 TV.

Ulterior, Drulă a susținut, într-o postare pe Facebook, faptul că prelimitatorul a fost incorect amplasat deoarece „trebuie să nu poți fizic să îl ocolești dacă intri în pasaj”.

El a mai scris că prefectul Capitalei, Toni Greblă, și alte oficialități au mințit când au spus că au fost lovite lanțurile prelimitatorului. În fapt, aceste lanțuri au mai fost lovite de alte TIR-uri sau autocare înainte și date peste cap. Și așa au rămas. Asta înseamnă că și dacă autocarul trecea banda 3, pe sub lanțuri, foarte posibil nu le lovea pentru că erau deja date peste cap.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`