Serviciul digital YouTube, subsidiară a companiei Google, va deschide în următoarele săptămâni un studio de producție la Paris pentru a rivaliza cu principalul competitor DailyMotion care are deja o astfel de locație în capitala Franței, scrie The Hollywood Reporter, citat de Agerpres.
Inițiativa are rolul de a atrage francezi care se bucură de o popularitate sporită pe YouTube, cum este cazul lui Cyprien, comedian și împătimit al jocurilor video care are 7 milioane de fani pe canalul său de YouTube.
Studioul de la Paris, care va fi amenajat în sediul Google din capitala Franței, se alătură celorlalte locații europene deschise la Londra și Berlin, sau din afara Europei, precum cele de la Los Angeles, New York, Tokyo și Sao Paolo.
DailyMotion, competitorul din Franța al YouTube, are din 2013 un studio de producție de peste 600 de metri pătrați la Paris. Partenerii DailyMotion care produc videoclipuri trebuie să încarce videoclipurile doar pe acest canal digital pentru o anumită perioadă de timp.
DailyMotion este deținut de un competitor foarte important la nivel mondial și anume Vivendi, companie cu sediul în Franța, care deține și cel mai mare grup media francez Canal+ și Universal Music Group, care este cel mai important jucător la nivel mondial în piața producției muzicale.