Decembrie este luna cadourilor, în care familie, prieteni sau colegi se transformă în Moș Crăciun pentru cei dragi.
Iată ce se întâmplă însă cu acele cadouri care nu ne plac.
Potrivit unui studiu realizat de Ipsos, 49% dintre români dau mai departe cadourile de Crăciun care nu sunt pe placul lor, comparativ cu doar 11% dintre spanioli, 17% dintre francezi și 25% dintre italieni, notează economica.net.
În ceea ce privește cadourile, 56% sunt piese de îmbrăcăminte și încălțăminte sau accesorii, 35% produse de îngrijire personală și parfumerie și 33% produse pentru casă.
În perioada Crăciunului oamenii obișnuiesc să își facă cadouri unii altora, însă nu de fiecare dată cadourile oferite sunt și cele pe gustul celor care le primesc.
Statisticile arată că majoritatea oamenilor păstrează darurile, chiar dacă nu le plac. Lider în acest top sunt cei din Filipine (70%). Pe locul secund se află românii, în proporție de 49%, care sunt urmați de oamenii din Italia (42%), Chile (41%), Brazilia (39%), potrivit studiului realizat de Ipsos în intervalul 10-14 noiembrie 2022, în rândul a 10.000 de respondenți din Australia, Brazilia, Chile, Franța, Germania, Italia, România, Spania, Singapore, Filipine, Marea Britanie și SUA.
Jumătate dintre români decid să nu păstreze ceea ce primesc și aplică cunoscuta zicală „Dar din dar se face Rai”. Astfel, 49% dintre ei dau mai departe cadourile care nu le plac.
La fel procedează și oamenii din Singapore (45%), Marea Britanie (32%), Australia (31%). Cei din Singapore ( 35%) și Marea Britanie ( 28%) donează cadourile pe care nu le folosesc, în timp ce în Franța și Germania cadourile sunt vândute în proporție de 25%, respectiv 22%.
„Suntem o cultură foarte pragmatică, și nu foarte bogată, așa că un dar nefericit, făcut mai departe cadou, ne rezolvă multe probleme. Nu ne chinuim prea mult sa le vindem – ce e drept, în afara unor grupuri pe facebook, nu avem o piață a trocului dezvoltată în România – sau să le schimbăm. Schimbatul cadoului, ca și datul înapoi celui de la care l-am primit, par a fi acțiuni tabu, căci presupun o onestitate dureroasă față de rude și prieteni și riscul de a răni pe cineva emoțional. Și cum putem face asta când una dintre vorbele care circulă pe buzele tuturor în perioada Sărbătorilor este ‘De Crăciun fii mai bun!‘?, a declarat Alina Stepan, CEO Ipsos.