Deși unele persoane par a fi proiectate să performeze mai bine în momente de presiune, dacă ești antreprenor, presiunea este o abilitate pe care trebuie să o dezvolți.
Lyndon B. Johnson era cunoscut pentru histrionismul său – reacția sa la dureri sau boli minore a fost „frenetică” și „isterică”, scria Robert Caro pentru New Yorker în 2012. Însă după asasinarea lui John F.Kennedy, Johnson era extraordinar de calm.
„Aliații lui Johnson știau că, cu toate mâniile și urletele lui, dar și monologurile lui nesfârșite, comportamentului lui era foarte diferit în momentele de criză, în momentele în care trebuia să ia decizii – decizii grele, decizii cruciale”, a scris Caro despre acesta.
Empatia este o modalitate excelentă de a pune o situație într-o perspectivă și de a nu lua tot ce ni se întâmpla personal.
Practicarea empatiei face referire și la recunoașterea și împărtășirea unor sentimente care sunt experimentate de către o altă ființă. Există oameni cu stiluri diferite de a se exprima, atunci când poate aceștia au o zi proastă, nu se simt bine sau au ceva pe suflet, așadar trebuie să avem grijă la acest lucru și să nu atacăm persoana pentru ceea ce a spus și pentru modul în care și-a dat cu părerea în privința subiectului nostru.
A fi calm în situațiile tensionate înseamnă să îți faci viața mai ușoară. Să fii anxios și irascibil în momentele grele nu face bine nimănui. Calmul te pune în ipostaza de lider al sentimentelor și îți va da puterea de a trece peste orice provocare cu care te confrunți, conform evz.ro.