România poate pierde 1,6 miliarde de euro pentru drumuri din cauza lucrărilor nefinalizate la autostrăzile care trebuie să fie gata până la 31 decembrie.
Compania Nationala de Drumuri (CNADNR) a anunțat că amână cu încă o lună finalizarea licitației pentru Autostrada Comarnic-Brașov, din cauza constructorilor italieni și spanioli, care au fost în concediu în luna august și nu ar fi avut timp să pregătească documentația.
De asemenea, pentru prima oară în România, o autostradă se va închide la doar 9 luni după inaugurare.
Astfe, un tronson de 22 de kilometri din autostrada Sibiu – Orăștie, dat în folosință cu doar 9 luni în urmă, chiar înaintea alegerilor din noiembrie 2014, va fi închis.
Motivul închiderii este că, după câteva luni de la inaugurare, pe acest tronson au apărut fisuri adânci.
„Vom închide circulația, probabil începând de luni mutăm circulația pe DN7 pe acest segment, timp de o lună de zile, ca să nu punem pe nimeni în pericol. A fost o eroare de execuție, constructorul și-a recunoscut vina acolo, urmează să repare pe banii lui. Ne-am săturat să tot dăm un strat de asfalt deoparte, punem alt strat, adică de reparații superficiale”, a explicat Narcis Neaga, director general CNADNR, potrivit protv.ro.
Compania de Drumuri are însă și o veste bună. Până la sfârșitul anului, se vor da în folosință peste 40 de kilometri din autostrada A1.
Cu toate acestea, dacă nu vor fi gata și restul tronsoanelor până la 31 decembrie, România nu va putea încasa banii europeni alocați pentru perioada 2007-2013.
„Propunerea Ministerului Transporturilor pentru fazare pentru poiectele pe care consideră că NU se termină în această perioadă este de 1,6 miliarde de euro”, a spus Marius Nica, ministru Fonduri Europene.
Pe de altă parte, CNADNR a anunțat că lucrările la autostrada Comarnic-Brașov vor începe anul viitor.