ANRE propune eșalonarea la plată a facturii, pe o perioadă de minimum 3 luni, la cererea clienților vulnerabili / Alte prevederi din proiectul autorității

ANRE propune eșalonarea la plată a facturii, pe o perioadă de minimum 3 luni, la cererea clienților vulnerabili / Alte prevederi din proiectul autorității
Sursa Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a pus în dezbatere publică un proiect de Regulament de furnizare a energiei electrice la clienţii finali care prevede, printre altele, eşalonarea la plată a facturii, în cazul clienților vulnerabili, la cererea acestora, pe minimum trei luni sau pe o perioadă convenită de părţi.

Propunerile ANRE privind furnizarea energiei la clienții finali

Regulamentul mai prevede o perioadă de facturare lunară pentru clienţi casnici şi pentru cei preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, informează Agerpres.

Alte articole din proiect vizează formula de calcul al preţului de furnizare a energiei, cu defalcarea componentelor.
Totodată, ANRE mai propune introducerea noţiunii de client activ.

Potrivit Regulamentului, dacă furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final.

De asemenea, clientul nu e obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluţionarea plângerii, iar furnizorul e obligat să analizeze plângerea indiferent dacă factura a fost sau nu achitată.

Proiectul mai prevede şi suplimentarea elementelor obligatorii care trebuie conţinute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`