Qatar va deveni prima țară arabă și musulmană care va organiza Cupa Mondială de Fotbal.
Sportul a devenit un mijloc de propagare a naționalismului, deși ideea lui Pierre de Coubertin, cel care a înființat Jocurile Olimpice moderne în 1896, a fost de a promova internaționalismul și de a aduce lumea împreună. Qatar a găsit ca variantă, de creștere a gradului de promovare internațională și câștigarea admirației în lumea arabă, găzduirea Campionatului Mondial de Fotbal. Deși este un stat cu mai puțin de 3 milioane de locuitori, Qatar va deveni prima țară musulmană și arab care va găzdui un eveniment de o asemenea importanță. În anul 2018, Cupa Mondială a fost găzduită de Rusia, fiind urmărite aceleași interese financiare ca și în acest caz. Pentru FIFA se pare că nu contează faptul că cele două țări sunt departe de a fi democratice, interesele bănești dominând în alegeri, și nici acuzațiile de corupție din cadrul organizației.
Se pare că 16 dintre cei 22 de membri cu drept de vot ai Comitetului Executiv FIFA care au desemnat inițial Rusia, după care Qatar pentru a fi gazdele mult așteptatului eveniment, sunt cercetați în legătură cu o formă de presupusă corupție sau de practici incorecte, Conform The Guardian. Asta după ce în anul 2019 FIFA a fost acuzată că ar fi beneficiat de un contract de drepturi TV în valoare de nici mai mult, nici mai puțin de 400 de milioane de dolari cu Al Jazeera, postul de televiziune națională din Qatar, oferit cu 21 de zile înainte de decizia privind candidatura, cu o suplimentare de 100 de milioane de dolari în cazul în care Qatar ar fi reușit să obțină organizarea Cupei Mondiale. Însă, FIFA a negat vehement legătura dintre cele două evenimente.
Pe timpul președenției lui Nicolas Sarkozy relațiile dintre Franța și Qatar s-ar fi strâns, zvonul că Palatul Élysée s-ar fi implicat activ în câștigarea de către Qatar a organizării Cupei Mondiale din 2022 ținând prima pagină a ziarelor. O întâlnire din 2010, între Sarkozy, Platini și emirul Qatarului ar fi schimbat cursul firesc al lucrurilor, președintele francez schimbându-și votul în favoarea organizării Cupei Mondiale în Qatar după acea discuție. Ba mai mult, a urmat cumpărarea de către guvernul qatarez a echipei Paris Saint-Germain, mărindu-și participația într-un grup media francez și cumpărând drepturile de televizare asupra fotbalului francez. De atunci, Franța s-a bucurat de relații comerciale mai mult decât productive cu Qatar.
Brandul fotbalului francez a crescut exponențial odată cu banii băgați de Qatar la Paris Saint-Germain prin aducerea unor staruri precum Messi sau Neymar. Pe timpul Cupei Mondiale, Franța și Qatar ar fi stabilit un parteneriat, urmând ca 220 de ofițeri de poliție francezi să sprijine forțele de ordine din Qatar în timpul turneului. „Ambiția Franței nu este de a desfășura un număr mare de unități, ci de a oferi expertiză de nivel înalt și sprijin operațional specializat în așa-numitele domenii de nișă care acoperă vârful spectrului de amenințări” – a declarat Ministerul francez de Interne, Conform Le Monde.
În 2013 mai multe ziare din Europa au scris despre abuzurile făcute de guvernul Qatarului în ceea ce privește condițiile sumbre în care erau nevoiți să lucreze muncitorii aduși din țări sărace, unii dintre ei fiind chiar aduși cu forța, fiind încălcate drepturile omului. 6.500 de muncitori aduși din India, Pakistan, Nepal, Bangladesh și Sri Lanka au murit în ultimii 11 ani în Qatar, mulți dintre ei în timpul muncii pentru organizarea turneului, conform The Guardian. Deși au avut loc astfel de evenimente tragice, negate de altfel de FIFA, interesele au fost văzute în continuare iar cursul lucrurilor nu a fost schimbat.
Având în vedere concentrarea pe cauze socio-politice a brandurilor globale, mai multe companii au fost zguduite de alegerea de asociere a brandului cu Qatar. Astfel, mai multe companii au anunțat deja că boicotează evenimentul. ING Group, un important grup de servicii financiare și bancare care sponsorizează echipele naționale ale Olandei și Belgiei, a decis că nu va accepta niciunul dintre biletele alocate pentru turneu și nu se va implica în nicio promovare legată de Cupa Mondială. GLS, un furnizor de servicii de coletărie care sponsorizează echipa Belgiei, a declarat că deși a sprijinit echipa din 2011 și va continua să facă acest lucru, nu va folosi alocarea de bilete pentru promoții pentru clienți și nu se va angaja în nicio campanie publicitară în Qatar „deoarece considerăm că o utilizare comercială a Cupei Mondiale 2022 în contextul situației drepturilor omului ar fi mai bine să nu aibă loc”.
Astfel, la sfârșitul anului acesta lumea va asista la cel mai scump eveniment sportiv din istorie, Qatar suportând cheltui500eli în valoare de 220 de miliarde de dolari pentru infrastructură și comunicare. Cu siguranță acest eveniment nu va fi uitat prea curând, însă nu datorită sumelor implicate, ci din cauza celor 6.500 de vieți pierdute pentru organizarea acestui campionat de iarnă, realizat într-o țară cu temperaturi foarte ridicate.