Sectorul 4 a fost nevoit să anuleze procedura de achiziție pentru salubrizare din cauza unor modificări legislative. Urmează ca UAT Sector 4 să pună în concordanță documentația de atribuire cu noile prevederi, iar apoi să reia procedura de achiziție publică.
Astfel, pe 4 noiembrie, unitatea administrativ-teritorială Sectorul 4 a anulat procedura de achiziție ”Delegarea de gestiune a serviciului public de salubrizare pe raza Sectorului 4 al Municipiului București”, publicată în SEAP cu anunțul de participare CN1040187.
Procedura era în derulare, cu termen de depunere a ofertei 8 noiembrie, numai că între timp au intrat în vigoare prevederi legislative care fac practic imposibilă continuarea demersurilor.
Modificările legislative:
Procedura de achiziție derulată de Sectorul 4 s-ar fi finalizat prin acord cadru, modalitate specială de atribuire incompatibilă cu noile prevederi.
De asemenea, conform prevederilor Art. II din OUG 133/2022, care modifică art. 2 din Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006: Înainte de atribuirea activităţii de colectare separată şi transport separat al deşeurilor municipale, unităţile administrativ-teritoriale sau, după caz, sectoarele municipiului Bucureşti sunt obligate să atribuie, individual sau în asociere, activităţile de transfer, sortare, tratare anaerobă/aerobă şi/sau de eliminare, prin depozitare.
Totodată, tarifele de fundamentare reglementate în procedura anulată în acord cu Ordinul președintelui A.N.R.S.C. nr. 109/2007, precum si dispozițiile privind ajustarea si modificarea tarifelor prezintă diferențe substanțiale fată de cele stabilite prin Ordinul președintelui A.N.R.S.C. nr. 640/2022.
Procedurile au fost anulate și deoarece condițiile licențiere au fost modificate prin OUG 133/2022.