Suma imensă de bani va merge către dezvoltarea și producția vehiculelor electrice, a bateriillor şi procurarea materiilor prime necesare pentru a susţine această producţie, potrivit unei analize Reuters a datelor publice şi a previziunilor publicate de acele companii.
Cifra de investiţii în vehicule electrice, care nu a mai fost publicată anterior, depăşeşte estimările anterioare ale Reuters şi este de peste două ori mai mare faţă de cel mai recent calcul publicat cu doar un an în urmă.
Pentru a avea o referință, Alphabet, compania care deține Google şi Waymo, are o capitalizare de piaţă de 1.300 de miliarde de dolari.
Conform analizei, producătorii prognozează producția a 54 de milioane de vehicule electrice cu baterii în 2030, reprezentând mai mult de 50% din producţia totală de vehicule.
Pentru a susţine acest nivel fără precedent de vehicule electrice, constructorii de maşini şi partenerii lor producători de baterii plănuiesc să realizeze o capacitate de producţie a bateriilor de 5,8 terawatt-oră, până în 2030, potrivit datelor de Benchmark Mineral Intelligence şi ale producătorilor.
În fruntea producătorilor este Tesla, unde directorul executiv Elon Musk a schiţat un plan îndrăzneţ, de a construi 20 de milioane de vehicule electrice în 2030, necesitând baterii de aproximativ 3 terawaţi-oră.
Volkswagen, deşi rămâne în urma Teslei, are planuri ambiţioase până la sfârşitul deceniului, ţintind investiţii cu mult peste 100 de miliarde de dolari pentru mașini și pentru noi „gigafabrici”.
Toyota Motor investeşte 70 de miliarde de dolari pentru a electrifica vehicule şi a produce mai multe baterii şi se aşteaptă să vândă cel puţin 3,5 milioane de modele electrice cu baterii în 2030.
Ford Motor își va mări cheltuielile până la 50 de miliarde de dolari şi urmează să-şi crească la cel puţin 240 de gigawaţi-oră capacitatea bateriilor, împreună cu partenerii săi, pentru a produce 3 milioane de vehicule electrice în 2030, jumătate din volumul total.
Mercedes-Benz a alocat cel puţin 47 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea şi producţia de vehicule electrice, aproape două treimi din aceasta pentru a-şi creşte capacitatea globală a bateriilor, cu partenerii săi, la peste 200 de gigawaţi-oră.
BMW, Stellantis şi General Motors plănuiesc fiecare să cheltuie cel puţin 35 de miliarde de dolari pentru vehicule electrice şi baterii.
Stellantis pune la dispoziţie, împreună cu partenerii săi, cel mai agresiv program pentru baterii: capacitate planificată de 400 de gigawaţi-oră până în 2030, inclusiv patru fabrici în America de Nord.