„În 25 aprilie 2019, primarul oraşului Sinaia, Vlad Oprea, semna contractul de finanţare cu bani europeni, pentru proiectul Park & Ride în valoare 5,85 milioane de euro. În zona gării din Sinaia trebuia să înceapă construirea unei parcări etajate, parter şi 6 nivele, la care se adaugă un subsol parţial şi un nivel 7-terasă exterioară la B-dul Carol I.
Din păcate, în urma unor intervenţii în presă şi a iniţierii unor petiţii publice de rea credinţă, proiectul a fost blocat şi s-a ajuns la instanţă. În urma analizării tuturor argumentelor în data de 30 septembrie, adică la mai bine de 3 ani, Primăria Oraşului Sinaia a avut câştig de cauză. Astfel, Proiectul „Construire Park & Ride” va fi implementat în curând. (…)
Prin urmare, având în vedere ca decizia Înaltei Curţi este definitivă şi executorie, în prezent, contractul de finanţare încheiat de UAT oraşul Sinaia (pentru construirea parcării Park & Ride) este în vigoare şi poate fi implementat”, a anunţat recentPrimăria Sinaia, printr-un comunicat de presă.
Noua parcare a fost contestată prin faptul că necesită defrișări și afectează planul urbanistic originar
Jurnaliştii de la Rise Project semnalat, în 2019, problemepe pe care le ridică proiectul parcării supraetajate din vecinătatea gării:
”Cu aviz de la Ministerul Culturii şi cu bani de la Uniunea Europeană şi de la Guvernul României, primarul oraşului Sinaia e pe punctul să înceapă construirea unei parcări cu şapte etaje în inima unei zone arhitecturale protejate.
Parcarea va fi amplasată faţă în faţă cu două monumente istorice de clasa A: Ansamblul Gării Sinaia şi hotelul Caraiman.
Prin ridicarea acestei construcţii, vor fi distruse o vegetaţie matură, întinsă pe aproximativ 2.000 de mp, precum şi scări şi alei vechi de peste un secol – parte din planul urbanistic originar al oraşului” preciza Rise Project, care amintea totdată că, prin aprobarea parcării de 300 locuri vor fi distruse cele 38 din cele 53 locuri aflate momentan în parcarea din faţa Gării Regale din Sinaia și astfel nu s-ar justifica acest efort.